Tabellen online invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar het probleem daarbij is dat hij ½ of ë niet kan lezen, deze geeft hij gewoon niet weer. En dat wil ik natuurlijk niet hebben ;)

Ik zie zo gauw geen andere oplossing dus ik geef em je

Bij elke variabele in dit stuk
PHP:
$verslag = $_POST['verslag']; 
$Team1 = $_POST['Team1'];  $Team2 = $_POST['Team2']; $Teamuitslag = $_POST['Teamuitslag'];
$Team1_Bord1 = $_POST['Team1_Bord1']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord1']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag1'];
$Team1_Bord2 = $_POST['Team1_Bord2']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord2']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag2'];
$Team1_Bord3 = $_POST['Team1_Bord3']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord3']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag3'];
$Team1_Bord4 = $_POST['Team1_Bord4']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord4']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag4'];
$Team1_Bord5 = $_POST['Team1_Bord5']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord5']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag5'];
$Team1_Bord6 = $_POST['Team1_Bord6']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord6']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag6'];
$Team1_Bord7 = $_POST['Team1_Bord7']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord7']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag7'];
$Team1_Bord8 = $_POST['Team1_Bord8']; $Team2_Bord1 = $_POST['Team2_Bord8']; $uitslag1 = $_POST['Uitslag8'];
zul je de functie htmlspecialchars() om heen moeten zetten. (Of alleen om degene waarvan je weet dat die tekens daar in voorkomen)

Je kunt het helaas niet om $message zetten want dan krijg je letterlijk de code in je e-mail.

met htmlspecialchars() werkt het niet. Ik heb ff gegoogled daarop en dan nu zie ik ook waarom:

htmlspecialchars() werkt maar voor een paar tekens:
'&' (ampersand) becomes '&'
'"' (double quote) becomes '"' when ENT_NOQUOTES is not set.
''' (single quote) becomes ''' only when ENT_QUOTES is set.
'<' (less than) becomes '&lt;'
'>' (greater than) becomes '&gt;'

Maar daarvan onder stond de code htmlentities en die werkt wel :D

Dus dat probleem is ook alweer de wereld uit, thx :thumb:

Nu zou ik ook graag een stukje code hebben waardoor als je op verstuur klikt je die knop niet meer kan indrukken voor 10 sec, zodat ik niet telkens superveel spam krijgt als iemand ongeduldig is :p
Weet je een goed punt om mee te beginnen? Ik heb namelijk geen flauw idee wat voor zoektermen of codes ik moet gebruiken

Het IP + de DATETIME loggen.
Dan wel in een database, dan wel in een bestandje.

Vervolgens controleer je voor mensen iets kunnen versturen of diegene niet {x} minuten geleden ook al zoiets heeft geprobeerd :)

Het is het eerste dat mij te binnen schiet, wellicht dat mede-gebruikers hier ook nog suggesties voor hebben.

Ik heb geen flauw idee wat je bedoeld, op gegoogled en ook zonder resultaat. :(
Hopelijk kan het ook iets makkelijker(ben nogal een noob wat dit betreft:p)

Ik heb wel dit gevonden:
Code:
onclick="javascript:document.getElementById('submit').disabled=true"
maar dan deactiveert hij gelijk de knop en stuurt hij het formulier niet eens op, dus dat werkt voor mij ook niet.

Het zou mooi zijn als je wat je bedoeld uitschrijft.
Met een database werken zie ik helemaal niet zitten. Ik heb wel is ooit gelezen dat je naar een bestand kan verwijzen met php. Dus als het moet, dan maar zo ;)

Je kunt het ook in de SESSION zetten natuurlijk :)

Sessie starten

Vervolgens check je als iemand op de knop drukt in zijn Sessie of hij al weer het formulier mag inzenden, en zo ja, dan zet je DIRECT (dus niet aan het einde) in de sessie de huidige tijd + de tijd die hij moet wachten; bijv time() + 10

Dat zou het ook wel aardig moeten doen :)

ik heb wat geprobeerd, maar ik kom er niet echt uit. Ik snap er niks van :(

Dit is waar ik ben (bij start ongeveer), maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Het zou mooi zijn als je dat effe voortypt wat ik zou moeten doen. (heb namelijk geen flauw idee hoe ik dat allemaal moet doen)

PHP:
<?php
session_start();

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {

?>

ik heb iets anders gevonden, maar dat werkt met javascript:

PHP:
<script language="JavaScript">
var countdown;
var timer = 5;
if ( $('#form-submit').val() == 'Submit') {
     countdown = setInterval(function() {
         if (timer > 0) {
             $('#form-submit').val(timer);
             timer = timer -1;
         } else {
            $('#form-submit').val('Submit');
            clearInterval(countdown);
            return;
         }
     }, 1000);

}

</script>

ik heb het op de juiste plek gezet, maar het werkt niet. Moet ik iets veranderen in de submit code? Of moet ik iets anders doen?

HTML:
<form>
<input type="submit" name="submit" value="Stuur uitslagen & verslag" /></p>
</form>

Of moet ik deze vraag bij javascript posten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan