• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabellen op verschillende tabbladen combineren in een overzichtslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjohny

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2020
Berichten
9
Hoi allemaal,

ik ben tewerkgesteld in de bouw.
Nu wij verschillende partijen hebben werken op onze werf, heb ik in excel een bestandje gemaakt.
Dis bestandje bevat 22 verschillende tabbladen met telkens wel eenzelfde tabel in, maar natuurlijk van een andere partij.
Is het nu mogelijk om in een andere tabblad een overzichtslijst te maken van alle tabellen.
en zoja, hoe doet men dan zoiets ?
 
Vast wel mogelijk.

Hoe je dat doet? Door te beginnen met hier een representatief (Excel) voorbeeldje te plaatsen. Geef daarin aan hoe je werkblad(en) eruit zien, en (handmatig) voor een aantal regels of cellen wat je wilt bereiken.
 
Beste Alex,

Hierbij het voorbeeldje.....
op tabblad " overzichtslijst " zouden dan alle tabellen van alle partijen te zien moeten zijn.
Ook wel de functie, indien men en tabel aanpast, deze verandering ook te zien is in het overzichtslijst....

alvast bedankt !


Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
Met een macro is dat zo gepiept.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("overzichtslijst").ListObjects(1)
    If .ListRows.Count Then .DataBodyRange.Delete
    For Each sh In Sheets
      If sh.Name <> .Name Then
        If sh.ListObjects(1).ListRows.Count Then
          .ListRows.Add.Range.Resize(sh.ListObjects(1).ListRows.Count, 8) = sh.ListObjects(1).DataBodyRange.Value
          .Range.Columns(9).SpecialCells(4) = sh.Name
        End If
      End If
    Next sh
  End With
End Sub
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan