Tabellen probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mezrius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Gegroet!:D

Ik heb gisterennacht deze website voorzien van wat meer gecompliceerde tabellen:
http://www.insane-asylum.eu
Het probleem is echter, aan de linkerkant, onder het menu, wil ik updates bijhouden, een aantal keren per week. Ik zou echter graag meer ruimte tussen de cellen willen hebben.
Nu weet ik dat cellspacing="<input number>" een optie is, maar dan word er aan alle kanten van de cel ruimte gezet, ik wil alleen dat er onder en boven de cel extra ruimte komt.
Hoe kan ik dit het beste verwezenlijken ?
Ben al aardig op weg met CSS dus ik kan alles implementeren wat jullie mij voorstellen.

Mezrius.

Misschien kan je gewoon een rij cellen tussen voegen.

Greetz : Jer:cool:en.

Je kan de height parameter van een cel of rij opgeven en de inhoud laten centreren in de hoogte...
Of (eenvoudiger) je kan een <br> plaatsen als eerste gegeven in elke cel en ook als laatste gegeven in elke cel. Dan krijg je een lege lijn voor en na je eigenlijke celinhoud... en dus een beetje meer ruimte in de hoogte :D

Het gaat mij niet om extra inhoud in de cellen zelf, maar eerder om wat jeroen voorstelde, een extra lege cel tussenvoegen, maar dit wil ik niet zo doen want dat komt zo onprofessioneel over.
Ik wil weten of er een manier is om extra ruimte tussen de borders van de cellen te maken m.b.v. CSS of iets dergelijke.

Om het te verduidelijken hier een voorbeeld:
<tr>
<td>
[inhoud cel]
</td>
</tr>
</--- Hier extra ruimte
<tr>
<td>
[inhoud cel]
</td>
</tr>
</--- extra ruimte, enzovoorts.
<tr......

Hoop dat het zo duidelijk is,
alvast bedankt,
Mezrius.

PHP:
<style type="text/css">
 td { border-bottom: 8px solid #000;}
</style>
Geeft een tabelcel een rand aan de onderkant, in dezelfde kleur als de achtergrond. :)

Alleen bij bepaalde cellen toepassen kan via een class:
PHP:
td.naam { border-bottom: 8px solid #000;}
........
<td class="naam">........</td>

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
CSS: border-spacing

PHP:
table {
    border-collapse: separate;
    border-spacing: 1px 5px;  //eerste getal zijn de verticale lijnen, 2de de horizontale
    border-width: 1px;
    border-style: solid;
}

--Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan