tabellen samenvoegen in nieuw tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakkies

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,

Ik zit met het volgende waar ik niet uitkom.

Ik heb een formulier gemaakt met een keuzevak met invoerlijst.
Als waarde A of B geselecteerd wordt, worden meerdere velden automatisch ingevuld met bijbehorende waarden uit een tabel.

Dit geheel wil ik in een nieuwe tabel zetten met de geselecteerde waarde + bijgehorende waarde + waarden die nog zelf ingevuld moeten worden.

Ik heb al geprobeerd om het werkend te krijgen als formulier met sub-formulier.
In te vullen waarde in het formulier en als subformulier die met een keuzevak met invoerlijst.

Alleen dan werkt het automatisch invullen niet meer.

Wie kan me een zetje in de goede richting geven.
Heb niet zo veel kennis van access 2007 :o

Ik kon je verhaal prima volgen, tot je over een subformulier begon... Daar zie ik namelijk geen voordeel in. Wat je zou kunnen doen is het volgende:
Op je formulier heb je (als het goed is) alle gegevens verzameld die je in de nieuwe tabel nodig hebt. In Queries maak je een Toevoegquery, waarbij je alle velden die gevuld moeten worden met behulp van de functie <Opbouwen> kunt selecteren.
Deze query kun je dan opslaan, en vervolgens met een knop op het formulier laten uitvoeren.
Dit is een relatief simpele oplossing, waarvoor je niet hoeft te programmeren. Je kunt in de query zelfs nog vastleggen dat een record niet dubbel wordt toegevoegd, want dat zul je denk ik ook wel willen voorkomen?
Dankzij het laatste woordje in je vraag (2007) kan ik je niet helpen als je een 2007 voorbeeld post. Ik ben namelijk een persoonlijke kruistocht begonnen om deze versie uit te bannen ;) Dus als je een voorbeeldje wilt posten, dan graag in 2003 format!

Bedankt voor je reactie !

Hierbij wat ik momenteel heb.
Ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is :)
Opgeslagen in 2003-bestandsformaat ;)

Bijlagen

Helemaal goed! Ik werp er een blik op! :thumb:

De blikjes zijn aangevuld, maar ik moet blijkbaar betere kwaliteit inslaan, want ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal... Op welk formulier wil je kunnen selecteren, en in welke tabel moet er dan worden toegevoegd?

Goedemiddag Michel,

Als je het formulier "tabel project gerelateerd" opend, zie je dat als je het projectnummer veranderd de rest van de velden ( benaming, grootboeknummer enz ) automatisch meeveranderen.

Dit meeveranderen wil ik ook graag in formulier "registratie werkzaamheden"

Wat ik eigelijk zoek is een formulier waar je projectnummers kan invullen met bijbehorende gegegevens zoals grootboeknummer, inversteringsnummer enz.
Daarnaast een formulier waarin je het projectnummer kan oproepen en dan automatisch de bijbehorende gegevens automatisch invult + nog wat andere gegevens handmatig kan invullen ( datum, uren, weeknummers enz).

Ik ben er al een paar dagen mee aan het stoeien maar krijg het niet voor elkaar.
Gezien de vragen die jij oplost lijkt me dit voor jou een peuleschil :D

Ik hoor graag van je.

Laatst bewerkt:
Voordat deze peuleschil een bananenschil wordt: je wilt dus op dat formulier een keuze kunnen maken uit projectnummers, wat nu al kan trouwens. Maar wat moet de volgende stap zijn? Dat het volgende formulier wordt geopend op basis van het gekozen projectnummer? En is dat dan het formulier [Registratie werkzaamheden]?

Hoi Michel,

In formulier "registratie werkzaamheden" staat een combobox die de projectnummers weergeeft. Dit werkt.
Alleen als ik een projectnummer selecteer, wordt de velden omschrijving, grootboeknummer, investeringsnummer en kostenplaats niet automatisch ingevuld.

Dit zou ik graag willen, net zoals bij het formulier "tabel project gerelateerd"

Zoiets?

Bijlagen

Hartstikke mooi !

Dit was idd de bedoeling.

Nog even gekeken hoe je dit gedaan hebt maar hier was ik nooit uitgekomen.

Hartelijk dank voor je hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan