tabellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
hallo forum leden
is het in access mogelijk om met een druk op de knop tabellen samentevoegen, filteren op dubbele namen en in een nieuwe tabel op te slaan.
want ik wil spelers per jaar van deelname in een tabel opslaan en dan van de afgelopen 3 jaar in een nieuwe tabel opslaan.(we sturen altijd een uitnodiging aan de spelers die de afgelopen 3 jaar mee hebben gedaan)
en dit elk jaar opnieuw.
hoe kan ik dit dan het beste aanpakken.

groetjes ronnie
 
maak een query die alle dubbelen selecteert. aan de hand van die query kan je de dubbele eruit filteren.
 
hallo guus

kun je me vertelen hoe dit moet

bedankt en groetjes ronnie
 
hallo charles

dat klopt daar hadt ik het ook gevraagt.
ik weet niet goed hoe ik moet beginnen,heb 3 tabellen deelnemers 2005 deelnemers 2006 en deelnemers 2007,heb vanalles geprobeerd maar het wordt een puinhoop.(alles komt naast elkaar testaan of ik moet kolommen verwijderen) en een toevoegquery zie ik ook niet in access
kun jij me verder helpen
groetjes ronnie
 
Voor soorten query's kijk op onderstaande link in de lessen 7 en 8. Zonodig kun je ook bij de andere lessen kijken als er nog problemen op je af komen.

http://www.gratiscursus.be/access_2003/index.htm

Verder is het misschien handig om hier een voorbeeld te plaatsen wat je tot op heden hebt gemaakt.

Charles
 
hallo charles
ben nu zover dat ik ze samengevoegd heb en gesorteerd,nu heb ik 3 dezelfde namen van spelers die elk jaar meedoen nu wil ik dat de oudste gegevens worden verwijderd heb dus de tabellen 2005,2006 en 2007 samengevoegd bij de dubbele spelers moet hij dus 2007 laten staan, hoe kan dat dan het beste?
kan het bestandje niet uploaden het is gezipt 157 kb.
groetjes ronnie
 
Laatst bewerkt:
hallo forum leden
is er iemand die me hiermee kan helpen
in ieder geval bedankt
ronnie
 
Als je kans ziet je database te posten dan zal ik eens kijken.

Enjoy!
 
hallo guus
krijg het bestand niet kleiner dan 150 kb (na comprimeren en herstellen en met winrar)
is het ook goed om de manier waarop ik dit doe in een nieuwe db maak en dat post of heb je alles nodig om het te controleren.
in ieder geval bedankt voor de reactie
groetjes ronnie
 
als je alles eruit sloopt en je houdt de tabel met de dubbelen en andere gerelateerde tabellen erin (met niet meer dan 20 records) dan zal het toch wel lukken?
 
hallo guus
ik hoop dat je met dit gesloopte bestand iets voor me kunt regelen.
wil dus graag dat de gegevens van het laatste jaar van deelnamen overblijft
in dit bestandje is dat allemaal het zelfde ( had de eerste 20 leden genomen er er niet op gelet) maar het komt ook voor dat dat andere jaartallen zijn.
of geeft dit problemen voor de oplossing?
bvd ronnie
 

Bijlagen

  • dom toernooi.rar
    16,9 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
hallo guus
ik hoop dat je met dit gesloopte bestand iets voor me kunt regelen.
wil dus graag dat de gegevens van het laatste jaar van deelnamen overblijft
in dit bestandje is dat allemaal het zelfde ( had de eerste 20 leden genomen er er niet op gelet) maar het komt ook voor dat dat andere jaartallen zijn.
of geeft dit problemen voor de oplossing?
bvd ronnie

Ronnie,

Af en toe zijn we even niet aanwezig.

Ik heb echter naar jouw database gekeken en vraag me af wat je weet van normaliseren.
Er zijn nu drie tabellen met dezelfde gegevens waarbij alleen het jaartal anders is.
Dat zal je toch echt anders moeten doen en dan ben je volgens mij ook van je probleem af.
Dus: één tabel met daarin de laatste jaar aanduiding is voldoende.

Mocht je hiet problemen mee hebben dan horen we dat wel

Succes
Wim
 
hallo wim
ik heb het idee dat m'n bestand wat ik gesloopt heb niet samen gaat met m'n vraag (de eerste 20 recorts waren presies gelijk wat ongelukkig uit komt met mijn vraag)
maar het gaat er om dat alles wat dubbel is dat het laatste jaar blijft is daar een oplossing voor?
ps. ik ben maar een leek en wat betreft het verhaal normaliseren daar heb ik geen kaas van gegeten.
hoop dat je me kunt helpen,
groetjes ronnie
 
goede morgen
heb op Wikipedia gekeken en begin nu te begrijpen wat m'n probleem is denk dat ik er wel uit kom
in ieder geval bedankt voor de medewerking
groetjes ronnie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan