tabellen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annevb

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hoi,

Ik heb mijn database (8,5 miljoen records) een keer gesplitst zodat de query's sneller zouden zijn.
Nu ik klaar ben met de berekeningen wil ik de beide tabellen graag weer samenvoegen tot 1 tabel.
Ik zou dus de records van tabel 1a onder de records van tabel 1b willen plaatsen.
Heb geprobeerd te exporteren naar excel om de daaronder elkaar te zetten en weer te importeren, maar dat lukte niet, denk dat het daar te groot voor is.
Heeft iemand een andere tip?

Groetjes Anne

Heb je al een Toevoegquery geprobeerd? Het lijkt mij een simpele klus... Als je de tabel in tweeën hebt geknipt, bestaan beide tabellen uit unieke records. Dus kun je eenvoudig de ene tabel toevoegen aan de andere. Of andersom...

En nog een tip, zorg voor goede indexen in je tabel, dit scheelt enorm in de performance (hoef je ze niet meer te scheiden).
Indien mogelijk de database niet comprimeren bij afsluiten, dit scheelt namelijk bij de eerste zoekopdrachten die je uitvoert maar afhankelijk van de achterliggende code gaat de database groeien of niet.
Daarnaast kan je nog tweaks in de query zelf instellen waardoor deze niet controleert of het record momenteel bewerkt wordt. Ook dit scheelt weer enorm maar kan ook ongewenst zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan