• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabellen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HennesJean

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
25
Goedenavond

Ik zit met het volgende dilemma;

Ik heb een csv bestand met 1000 artikelen erin en of ze op voorraad zijn ja of nee(=kolom2)
Nu heb ik ook een CSV bestand met artikelen die niet meer op voorraad zijn,dit zijn e rogeveer 300.

Nu wil ik een soort formule dat die alle 300 producten vergelijkt met die 1000. Als er een bij zit die niet meer op voorraad is, moet die of verwijdererd worden of moet er in die kolom ernaast aangegeven worden NEE (dus niet meer op voorraad)

Zou dat kunnen?
 
Een klein XLS voorbeeldje met een stuk of 10 artikelen van de een en 5 van de andere doet wonderen.
Ik denk dat je met VERT.ZOEKEN een heel eind komt.
 
reactie; bijlage toegevoegd

KolomA, artikelen
KolomB, beschikbaarheid
KolomF, artikelen
KolomG, voorraad.


Als een artkel uit kolom a bij kolom f ook staat, en bij kolom g staat nee, dan moet dat ook bij kolom b komen te staan?

Een beejte duidelijk?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    68,9 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
lengte

ik denk dat het handiger is om een zo groot mogelijk voorbeeld te geven.

kan eventueel wat weghalen maar for the sake van deze vraag maakt dat denk ik niet veel uit;


ter verduidelijking;
Kolom A bevat producten, Kolom F bevat productne
Erachter,dus in kolom B en G staat de beschikbaarheid.

Je moet het zo zien. Links is mijn voorraad lijst, rechts die van mijn importeur.
Zodra hij iets uitverkoopt of niet meer verkoopt, moet ik het dus ook op non actief.

Ik ben dus op zoek naar een formule die de prodcuten van kolom A en F precies naast elkaar zet, maar dan wel dat achter kolom A kolom b nog staat, en achter kolom F kolom G nog staat..
 
Zoals ik al vermoedde is vert.zoeken de oplossing.
 

Bijlagen

  • voorbeeld-1.xlsx
    71,7 KB · Weergaven: 25
precies

Misschien moet ik EERST beter kijken;=VLOOKUP(A2;$F$1:$G$3864;2;0)

Ik snap er niks van maar adhv het voorbeeld kan ikwel knippen en plakken! dank!


Dat bedoel ik, verticaal zoeken dus. Ziet er goed uit in het voobeeld;
een klein vraagje; de gebruikte formulie zie ik nergens, klopt dat?

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet ik EERST beter kijken;=VLOOKUP(A2;$F$1:$G$3864;2;0)

Gr.

zoekt cel c2 in de reeks f1 tot g3864.

als de waarde in kolom f is gevonden zoekt hij de waarde in dezelfde rij in kolom g (is de 2 in de formule).

De 0 in de formule geeft aan dat de waarde exact (precies) gevonden dient te worden.
De andere keuze is 1 en zoekt in een oplopende tabel naar de naastliggende lagere waarde.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan