tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Berichten
119
beste webfreaks :cool:

al geruime tijd aan een website bezig, maar nu zit het echt in een finaal stadium ....

het beoogde doel was: Dibad Site

enige probleempje wat mij nu nog in de weg staat is de homepage, het iframe staat mooi gepositioneerd in een tabel. Nu zou ik links en onder van dat iframe vlot tekst moeten kunnen invoegen en bijwerken (zoals in het voorbeeld) voor een soort van nieuwssectie. Maar dit wilt mij maar niet lukken .... Het is dus echt de bedoeling dat deze (oude website) nieuwssectie wordt overgenomen en dat ze vlot aan te passen is. Kan er iemand mij helpen?

Code:
<body bgcolor><div >

<table  width="100%"  height="800" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
	<tr>
		<!-- Row 1 Column 1 -->
		<td  valign="top" >
		
<iframe src="http://users.skynet.be/dibadbe/foto.html" height="184" width="238" name="fotoframe" align="right" frameborder="0" 
scrolling="no"></iframe><br>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<!-- Row 2 Column 1 -->
		<td  valign="top" >
		<br><br>
<br>

<br>
<br>
<br>
<br>
<br>

		</td>
	</tr>
</table>



 </div>
</body>
</html>
 
ik snap niet echt wat je wil.. je wil dus gewoon een soort simpel nieuwsysteem (kan je dat niet met php doen als je dat hebt?)

Maar anders kan je toch een tabel maken zoals je titel aangeeft..

HTML:
<table>
<tr>
<td>Titel</td>
</tr>

<tr>
<td>Bericht</td>
</tr>
</table>
 
Rimsic zei:
ik snap niet echt wat je wil.. je wil dus gewoon een soort simpel nieuwsysteem (kan je dat niet met php doen als je dat hebt?)

ik ben eigenlijk op zoek naar een iets gebruiksvriendelijker soort van "tabel", vermits we bij de oude site gemerkt hebben dat dit regelmatig problemen geeft met de foto rechts enzo ... Zelf ken ik niets van php :s maar als er iemand mij wil of kan helpen, graag

alvast bedankt, MvG
 
met foto's heb je altijd problemen als die te groot is...
Maar je zou er een hele php omgeving van maken.
Dan kan je eerste de foto uploaden, wort hij geresized.
Dan kan iemand gewoon wat typen en klaar...

Maar hier heb je wel een database (mysql) en php op je server hebben draaien.
 
Rimsic zei:
Maar hier heb je wel een database (mysql) en php op je server hebben draaien.


das allemaal geen probleem, zit met een officiele .be en alles erop en eraan (net nagekeken) maar kan zelf totaal niets van php en mysql dusja ...

probleem was in het verleden altijd met bijtypen van nieuws dat de cel van die foto te groot werd enzo ... had gehoopt dit op te lossen met door de foto in een iframe te zetten, niet dus :s


NA EDIT: heb er over gehad met een paar mensen en zal hun leren hoe ze met die tabellen moeten werken dan ... heb echter nog één (klein) vraagje

deze site als je hem in IE bekijkt is de eerst titel mooi tegen de bovenrand geplaatst, bij FF laat hij er echter een witregel(marge) tussen ... Hoe kan ik deze wegwerken? :s vermits ik al vanalles heb geprobeerd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan