• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabelmatrix verwijzen naar cel --> VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niels28,

Hierbij de bestanden (alleen de basis) voor wat ik nu gebruik.
Vanuit het hoofdbestand KPI_overleggen.xlsm wordt gelinkt naar het bestand ID02.02.xlsm in de directory Sheet_indicator (op grafiek drukken)
Vervolgens zie je dan de foutmelding.

Als je het bestand ID02.02.xlsm meteen opent is er geen foutmelding.

Ik vermoed dat er iets mis gaat met de verwijzing naar het adres omdat als beide bestanden open staan bij de celverwijzing staat:
=[KPI_overleggen.xlsm]KPI!$A$13:$O$14
en anders
='D:\Helpmij\[KPI_overleggen.xlsm]KPI'!$A$13:$O$14

Ik hoop dat je kan helpen, dat zou me erg helpen.

Bijlagen

De makkelijkste oplossing is om er altijd voor te zorgen dat bestand KPI_overleggen gesloten is als je bestand ID02.02.xlsm opent.

Niels

Dat gaat helaas niet omdat bestand KPI_overleggen.xlsm het hoofdbestand is en ik niet de enige ga zijn die ermee gaat werken. Weet jij waar de foutmelding vandaan komt dan of wat er mis gaat?

Het probleem is dat de naam dan niet volledig is als je het hoofdbestand open hebt staan en je hem dus niet aan kunt passen.
Dat iemand anders hem open heeft staan is geen probleem, dan heb je wel de volledige verwijzing.
Zelfs als je hem in een aparte excel opend is het geen probleem.
Open het hoofd bestand maar eens, dan het programma excel en in deze open je het 2de bestand.

Niels

Niels,

Ik heb het werkend maar via een omweg.

Ik heb een extra bestand aangemaakt genaamd databestand.xlsm. Hierin staat dezelfde data als in KPI_overleggen.xlsm doormiddel van een verwijzing.
Wanneer ID02.02.xlsm nu opent leest die de gegevens uit het databestand.xlsm. Hierdoor kunnen KPI_overleggen.xlsm en ID02.02.xlsm gewoon open blijven staan.

Bedankt voor je hulp nogmaals. Ik ben er nu toch mooi uitgekomen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan