• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabelnaam vanuit cel invoegen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstlorenzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Hallo,

Ik moet regelmatig een kosten berekening maken van producten die in een groot aantal verschillende tabellen staan.
Ik wil dit doen door in de 1e kolom de tabelnaam te plaatsen, vervolgens de verwijzingen naar de betreffende cel en dan de opgehaalde waarde vermenigvuldigen met het aantal producten.
Ik gebruik hierbij de volgende formule:

=VERT.ZOEKEN(B12;ta;D12;ONWAAR)

ta is hierbij de tabel naam in de eerste kolom.
Het lukt mij met geen mogelijkheid om in de formule een zodanige verwijzing naar de cel in de eerste kolom te maken dat dit werkt. (A12) [A12} Cel(A12) "A12" en nog veel meer dingen heb ik al geprobeerd, maar werken geen van allen

Al iemand hier een oplossing voor weet, héél graag!

Bijgaand een eerste opzetje wat ik gemaakt heb (zie geel gemarkeerde regel)
Bekijk bijlage Inkoopkosten.xls

Groet,
Ernst

Zo lukt het wel.

Code:
=VERT.ZOEKEN(B12;INDIRECT(A12);D12;ONWAAR)

Het gaat namelijk niet om de waarde van cel A12 dat gezocht moet worden maar de naam die in cel A12 staat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Fijn!

Hoe simpel kan het zijn!! Werkt perfect! :thumb:
Dankjewel Roncancio!

Ik had al in de help van excel gezocht en al een paar uur zitten googelen, maar kon niets vinden. Ik ga van de week weer eens verder en kijk of ik er nu verder helemaal zelf uit kom.

Vriendelijke groet,
Ernst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan