ernstlorenzo
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 jun 2009
Hallo,
Ik moet regelmatig een kosten berekening maken van producten die in een groot aantal verschillende tabellen staan.
Ik wil dit doen door in de 1e kolom de tabelnaam te plaatsen, vervolgens de verwijzingen naar de betreffende cel en dan de opgehaalde waarde vermenigvuldigen met het aantal producten.
Ik gebruik hierbij de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN(B12;ta;D12;ONWAAR)
ta is hierbij de tabel naam in de eerste kolom.
Het lukt mij met geen mogelijkheid om in de formule een zodanige verwijzing naar de cel in de eerste kolom te maken dat dit werkt. (A12) [A12} Cel(A12) "A12" en nog veel meer dingen heb ik al geprobeerd, maar werken geen van allen
Al iemand hier een oplossing voor weet, héél graag!
Bijgaand een eerste opzetje wat ik gemaakt heb (zie geel gemarkeerde regel)
Bekijk bijlage Inkoopkosten.xls
Groet,
Ernst
Ik moet regelmatig een kosten berekening maken van producten die in een groot aantal verschillende tabellen staan.
Ik wil dit doen door in de 1e kolom de tabelnaam te plaatsen, vervolgens de verwijzingen naar de betreffende cel en dan de opgehaalde waarde vermenigvuldigen met het aantal producten.
Ik gebruik hierbij de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN(B12;ta;D12;ONWAAR)
ta is hierbij de tabel naam in de eerste kolom.
Het lukt mij met geen mogelijkheid om in de formule een zodanige verwijzing naar de cel in de eerste kolom te maken dat dit werkt. (A12) [A12} Cel(A12) "A12" en nog veel meer dingen heb ik al geprobeerd, maar werken geen van allen
Al iemand hier een oplossing voor weet, héél graag!
Bijgaand een eerste opzetje wat ik gemaakt heb (zie geel gemarkeerde regel)
Bekijk bijlage Inkoopkosten.xls
Groet,
Ernst