Tabeloutput automatisch naar andere tabel verplaatsen én alleen nieuwe regels tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik zit met een lastig vraagstuk waar ik echt niet uit kom:

Met queries wordt automatisch een bepaalde output gegenereerd: alle geplaatste orders op dat moment. Wanneer 24 uur later deze macro opnieuw uitgevoerd wordt dus opnieuw alle geplaatste orders naar voren.

Nou wil ik queries opnemen zodat wanneer de macro runt dat eerst alle geplaatste orders van vorige keer automatisch in andere tabel geplaatst wordt (vraag 1). Het kan niet gewoon op basis van datum helaas.
Dat in een andere tabel plaatsen is voor het volgende (vraag 2). Ik wil vervolgens de nieuwe output vergelijken met de al bestaande en dan alleen de nieuwe orders weergeven. Alles zal automatisch runnen zonder dat iemand handmatig dingen uitvoert dus er zullen geen zaken zelf nog gedaan hoeven te worden.

Dus bv output gisteren:
10
20
30

Output vandaag:
10
20
30
40

Dan moet de output van gisteren automatisch voor de vergelijking in een nieuwe tabel worden geplaatst met een query.
Uiteindelijk wordt dan vandaag met gisteren vergeleken en is de nieuwe order: 40.

Het zou geweldig zijn als iemand me hier mee op weg kan helpen!

Ik heb eigenlijk eerst een vraag: waarom zo gruwelijk ingewikkeld?

Ja, waarom niet bv gewoon een ja/nee veldje voorzien dat je laat aanvinken als die record werd uitgevoerd/verwerkt.

Ik heb toch iets moeilijker gedacht. Zelf wat aan het uitvogelen geweest en heb nu wel 1 tabel met gegevens t/m gisteren en 1 tabel t/m vandaag. Ik geef het even iets simplistischer aan dan het in werkelijkheid is.
Nu zit ik alleen te worstelen met een tabel met de nieuwe gegevens, dus wat is vandaag nieuw ten opzichte van gisteren. Ik denk met een verwijderquery, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij zou dit te doen moeten zijn, maar kom er niet uit. Een tabel met 10, 20, 30. Een tabel met 10, 20, 30 en 40. En dan ben ik op zoek naar hoe ik een nieuwe tabel krijg met alleen 40.

Laat maar, ben er volgens mij al uit. Met wizard-query "niet-gerelateerde records".

Doe jezelf een lol en stap van die hopeloos ingewikkelde constructie af...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan