• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tablad samenvatten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandervloeberghs

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Hallo ,

hier ben ik weer :)
Ik ben namelijk nog steeds bezig met een bestelbon te maken.
ik heb 30 verschillende bonnetjes met allemaal producten.
Nu vroeg ik me af of ik daar op tablad 2 een overzichtje kon maken
vb.: bon 1 heeft 1 TV / 1 radio / 1 dvd-speler
bon 2 heeft 1 cd-speler / 1 TV / 2 boeken
bon 3 heeft 2 dvd's spelers / 2 radio's

en dat op tablad 2 dan gewoon een overzichtje komt
vb.: 2 TV's / 3 radio's / 3 dvd-spelers / 1 cd-speler / 2 boeken

is hier een functie voor ?

dank bij voorbaat

ongetwijfeld is daar een functie voor, vrijwel zeker meerdere mogelijkheden, maar met een voorbeeldje van jou bestand kunnen we ook een oplossing bedenken die voor jou situatie het beste past..

Als je in het voorbeeld handmatig kunt vastleggen wat je wilt bereiken, dan kan daarop een geautomatiseerde oplossing gevonden worden. Nu is het niet helder.

Hallo Sander,

Zijn dit de juiste bestanden ? (Tupperware lijsten) herken deze, mijn vrouw doet ook Tupperware.
Uw vraag ging toch over iets anders ?
Code:
en dat op tablad 2 dan gewoon een overzichtje komt
 vb.: 2 TV's / 3 radio's / 3 dvd-spelers / 1 cd-speler / 2 boeken

sorry voor het mis verstand hoor maar dacht het makelijk te houden :)
ik zal anders voor het wat makelijk te houden al een ingevulde versie uploaden.

opnieuw proberen

hier de ingevulde versie
dus we beginnen even opnieuw voor het makelijk te houden!

dus dit is een ( tupperware ) factuur ( op tablad 2 )
dat is onderverdeelt in 30 verschillende bons ( daarvan heb ik er 6 ingevuld als voorbeeld )
en de bedoeling is dat op tablad 1 ( samenvatting ) alles samengevat word.
dus als het product in bon 1 er 2x staat en in bon 2 hetzelfde product er 1x staat dat
en dat er in tabblad 1 (samenvatting ) dan komt te staan 3x dat product

hieronder de bijlage hopelijkl ist zo duidelijk !

dank bij voorbaatBekijk bijlage bestelformulier.xlsm

Dag sandervloeberghs,

Mijn vrouw gebruikt daarvoor het programma van Tupperware,
Maar omdat dit een excel vraag is moeten we dit oplossen in excel, dit is een goed voorbeeld

Groeten,
Georgyboy

ja wij normaal ook maar we gaan op vakantie en daar kunnen we dat niet gebruiken dus moeten we het via excel doorsturen

Dag sandervloeberghs,

voorbeeld met Draaitabel

Bijlagen

Volgens mij heb je geen aparte samenvattingspagina nodig, je kunt simpelweg de afname aantallen toevoegen als kolom achter je prijslijst met 2 som.als() formules

ik heb de volgende aanpassingen gemaakt.

1. De prijslijst omgezet in een excel tabel, hierdoor kun je naar de tabel verwijzen in de vert.zoeken() formules, dat is korter en betrouwbaarder als absolute celverwijzing want het tabelbereik bevat altijd alle rijen

2. de vert.zoeken() formule eindig jij met "WAAR" dit moet "ONWAAR". Met de setting WAAR word niet altijd de goede prijs of omschrijving gekozen, als een artikel niet bestaat word de prijs en omschrijving getoond van een ander artikel.

3. in plaats van een regel met spaties en alle bonregels vullen met spaties om de fout #NB te voorkomen is het ook mogelijk om de formule Als.fout() te gebruiken om foutwaarden af te vangen, je hoeft dan geen lege regel in je prijslijst hebben staan. Ik heb in de bijlage in bon 1 jou huidige instelling staan en in bon 2 de als.fout() formule toegevoegd (en natuurlijk de spatie in kolom H verwijderd zodat je het effect kunt zien), voordeel van de als.fout formule is dat lege cellen en spaties goed behandeld worden, terwijl de methode met de spatie tot fouten leid als een consulent een artikel vult en dan weghaalt dat er dan een lege cel achterblijft en die dus een foutmelding geeft.

eventueel kun je op basis van de prijslijst natuurlijk alsnog een apart tabblad samenvatting maken met een draaitabel of opgebouwd met de artikelen die jij wilt zien.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik zie dat je de A070 niet wordt opgeteld
ik heb deze gemaakt in werkt hier al een in 3 conseties mee met verschillende manegers samen misschien zie je het ook zitten of zelf nog een paar opmerkingendie we dan kunnen veranderenBekijk bijlage 159375
ik ben wel van Belgie dus de prijzen en de code zullen niet juist zijn maar kan en wil deze wel aanpassen als je het zie zitten
kan je ook helpen deze tebegrijpen om hem te kunnen gebruiken heb wel enkelen weken moeten verwijderen zodat deze kun in gevoegt worden heb normaal een die de gans folder loopt

Sandysy, ongeldige bijlage.

ik zie dat je de A070 niet wordt opgeteld
ik heb deze gemaakt in werkt hier al een in 3 conseties mee met verschillende manegers samen misschien zie je het ook zitten of zelf nog een paar opmerkingendie we dan kunnen veranderen
ik ben wel van Belgie dus de prijzen en de code zullen niet juist zijn maar kan en wil deze wel aanpassen als je het zie zitten
kan je ook helpen deze tebegrijpen om hem te kunnen gebruiken heb wel enkelen weken moeten verwijderen zodat deze kun in gevoegt worden heb normaal een die de gans folder loopt

Bekijk bijlage W27-W30.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan