Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Private Sub Worksheet_Activate()
MsgBox ("Heb je rij 1 ingevuld?")
End Sub
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
Application.EnableEvents = False
If WorksheetFunction.Count(Sh.Rows(1)) = 0 Then
MsgBox "Je hebt op blad: " & Sh.Name & ", regel 1 niet ingevuld...", vbOKOnly, "Missing input"
Sh.Select
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Da's dus met de deze code géén probleem. Die werkt voor iedere sheet in je workbook.In een werkbook met 10 tbbladen deze code te gebruiken
Ehhhh... in je eerste vraag had je het over de 1e regel, en nu over kolom A???? Kan je specifieker zijn over het invullen? Gaat het over 1 cel in die kolom of regel?In kolom A zou telkens een nummer ingevuld moeten worden
Dat wordt met mijn code ondervangen...Heeft men er geen nummer gezet bij het noteren en men wil naar een ander tabblad gaan dan moet de box verschijnen van: "Je hebt Kolom A niet ingevuld op vorig blad."
Da's geen probleem! Maar laten we eerst proberen om het 1e deel goed te krijgen.Als men afsluit zou er ook zo een melding moeten komen
Leo,
Zou het mogelijk zijn zoals je al zegt: Als kolom C wordt ingevuld en kolom A niet op de huidige datum() dat er dan de foutmelding gegeven wordt, als je naar een ander tabblad gaat of afsluit. Maar voor alle duidelijkheid A moet steeds ingevuld worden met 1,2,3 of d
ALS in kolom C iets wordt ingevuld (wel op de rij van de huidige datum)
Ik hoop dat je eraan uit kunt
Ottavio
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
Application.EnableEvents = False
Set A = Worksheets("E-L").Range("A8:A500")
Set C = Worksheets("E-L").Range("C8:C500")
If Application.WorksheetFunction.CountBlank(A) <> Application.WorksheetFunction.CountBlank(C) Then
MsgBox "U bent ergens in kolom A of kolom C een cel vergeten in te vullen", vbOKOnly, "Ontbrekende waarde"
Sh.Select
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Private Sub Worksheet_Deactivate()
Dim arrKolomA As Variant, arrKolomC As Variant
Dim sLeegAdres As String
Dim i As Integer
Set arrKolomA = Range("A8:A2000")
Set arrKolomC = Range("C8:C2000")
For i = 1 To 2000
If --IsEmpty(arrKolomA(i)) + --IsEmpty(arrKolomC(i)) = -1 Then '1 van de 2 is niet gevuld
If IsEmpty(arrKolomA(i)) Then
sLeegAdres = arrKolomA(i).Address(False, False)
Else
sLeegAdres = arrKolomC(i).Address(False, False)
End If
Sheets("E-L").Select
Application.ScreenUpdating = False
ActiveWindow.ScrollRow = arrKolomA(i).Row
Application.ScreenUpdating = True
Range(sLeegAdres).Select
MsgBox "Cel " & sLeegAdres & " is nog niet gevuld! Aub éérst vullen!", vbOK, "Invoerfout"
Exit Sub
End If
Next
End Sub
Mijn dank! Hoewel ik niet weet waar ik het rustiger heb... Op mijn werk of nu met de verplichte klussen van mijn vrouw (schilderen e.d.)...Warme Bakkertje zei:Allereerst een prettig verlof toegewenst
Die zet een TRUE en FALSE om naar een integer. Dit trucje kan je ook in je worksheet gebruiken. In VBA is TRUE '-1' en FALSE 0. In de sheet is TRUE 1 en FALSE ook weer 0.Nog 1 klein vraagje: de bedoeling van de dubbele streepjes voor IsEmpty?
=(A1="")
=--(A1="")
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.