tablet fout: onvoldoende geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
mijn samsung galaxy tab s met 16gb waarvan 15,5 gebruikt intern en een aantal spelletjes geeft om de haverklap een foutmelding als ik emails wil lezen:

fout onvoldoende geheugen.

welk geheugen is dat?
ik verwijder regelmatig cache geheugen van spelletjes maar toch komt deze melding steeds terug

Laatst bewerkt:
Ja, 16GB en 16,5 gebruikt?
Meestal bedoelt men met geheugen de vrije ruimte en niet RAM.

15,5 natuurlijk. Typfoutje.
Helpt het om meer op het sd kaartje te zetten?

Denk dat je niet anders kunt of kun je meer ruimte vrijmaken? Heb je bij tablets ook niet minimaal 15% vrije ruimte nodig?

Volgens mij heb je een behoorlijk oude tablet? Bepaalde app's worden steeds groter, dus kost het je steeds meer ruimte.
Je kan proberen om de caches te de tablet en de app's te legen. Maar ik denk dat je gewoon moet begrijpen dat je echt het limiet bereikt hebt, en dat je beter kan investeren in een andere tablet.

Er zijn maar een beperkt aantal toepassingen die deels hun data naar een externe kaart kunnen schrijven. Het zijn dan de kaarten van een route planner of het gaat om foto's en video of muziek. Programma's wordt al jaren niet meer toegestaan om te werken vanaf een SD kaart. Je kan trouwens uitvinden hoe veel plaats de afzonderlijke apps in beslag nemen. Wat iemand zou kunnen doen dat is specifieke apps verwijderen en wanneer die nodig zijn, deze even weer opzoeken bij "mijn apps" in de Playstore. Daar is, bij jou instellingen, ook een lijst te vinden van alles wat je ooit had geïnstalleerd. Het is dan alleen dat er op dat moment Internet verbinding nodig is maar dat moet voor een spel bijvoorbeeld toch al en je moet er een paar tellen op wachten. Als je gebruik maakt van een spelaccount of van een betaalde versie dan zal dat denk ik geen verschil maken.

Programma's wordt al jaren niet meer toegestaan om te werken vanaf een SD kaart.
.
Dit kan nog steeds, zowel op mobiel als tablets kan men programma's verplaatsen van interne naar externe geheugen(sd), om opslag ruimte te besparen.
De programma's zullen dan deels op de sd en deels op de interne geheugen zijn dienst doen.
Moet wel toegeven dat niet alle apps dit toestaan.
Daarnaast na elke update van een app komt deze weer volledig in het interne geheugen terecht, waarna her verplaatsing dan weer van toepassing kan zijn.

dank allen voor de hulp. ik ga ermee aan de gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan