Tablet op router aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Ik heb internet van UPC. Kabel naar de Router Netgear WPN824 en dan met een vaste kbel naar mijn PC.
Op mijn Laptop heb ik de Router installatie cd geinstalleerd en heb daarop draadloos internet via de draadloze USB adaptor.
Mijn laptop is niet voorzien van WiFi vandaar de USB adapter.
Nu heb ik een tablet Empire M785 gekocht en wil hierop ook draadloos internetten rondom het huis. Dus geen abonnement voor verder weg.
Hoe doe ik dat, want de router heeft immers een installatie cd en een USB adapter, of vind het tablet automatisch het WiFi signaal van de router.
Mijn UPC modem is de Cisco 3212 en niet voorzien van draadloos, vandaar de router.
Via de installatie cd e.d. heb ik draadloos kunnen instellen op mijn laptop maar een tablet is geheel nieuw voor mij.

Laat je tablet zoeken naar draadloze netwerken en meld je aan met de beveiligingskey.

Zo je de router ook beveiligd hebt met eenMacadress beveiliging, dien je het macadress van de tablet op[ te voeren in de routerconfiguratie.
Log hiervoor bekabeld in en voeg ea toe (wireless settings).

Ik ga er zonder meer vanuit dat je een key hebt, waarmee je je kunt aanmelden bij je eigen netwerk.

Je hebt voor je tablet geen verdere software nodig als deze beschikt over een draadloze netwerkkaart.
Heeft je Empire M785 een draadloze voorziening?

Laatst bewerkt:
Zoals zoeff al zei kan je inderdaad het beste je laptop naar je router laten zoeken maar ik reageer meer vanwege iets anders zag dat je zei dat je laptop geen wifi verbinding heeft tegenwoordig heeft elke laptop of tablet een wifi verbinding. Dit is omdat je een laptop/tablet altijd mee moet kunnen nemen want in tegenstelling tot een gewone laptop staat een laptop in principe op veel verschillende plekken. Burea,bank,trein en werk. Dus ga daar even achterna

Het tablet beschikt over WiFi
Van de router heb ik een SSID wachtwoord en een Netwerksleutel.
Mac adres zegt me niets.
Eeen tablet kun je toch niet bekabeld aansluiten.

Heb je geen handleiding?

Ga naar de instellingen en zoek wireless settings op je tablet op.

Mijn laptop- een oudje- heeft inderdaad geen WiFi. De laptop is bedoelt om in de tuin te internetten en niet om mee te nemen naar ergens anders b.v. in de trein.
Aangezien de batterij ook al stuk is en ik altijd via verlengsnoer de laptop kan gebruiken heb ik een tablet aangeschaft.
Ook hiermee is het niet mijn bedoeling om een abonnement te nemen om ergens anders dan rondom het huis te internetten.
Dit kan altijd nog als ik daar behoefde aan heb.
Mijn hele vraagstelling gaat ook niet over de laptop, die internet keurig draadloos via de USB adpater en het geinstalleerde cd programma van de router.

Gaat toch over de tablet!

Ga dan op je tablet naar de instellingen en je ziet er netwerk/draadloos bij staan!

Nogmaals, heb je geen handleiding bij deze tablet?

Ik heb het tablet nog niet in huis. De handleiding van de M785 is nog niet beschikbaar via de site van Empire. Volgens hun is de handleiding van M712 nagenoeg hetzelfde.
Ik wou alleen alvast weten hoe ik het moest doen, want die handleidingen zijn wel erg sumier voor een leek.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

4. Internet- und Netzwerkzugriff

Dieses Gerät unterstützt WLAN-Netzwerke und externe UMTS-Netze.

4.1 Zugriff auf WLAN-Netzwerke

4.1.1 Schalten Sie die WLAN-Funktion ein, und wählen Sie „WLAN-Einstellungen“. Das Gerät beginnt daraufhin automatisch nach verfügbaren WLAN-Netzen in seiner Umgebung zu suchen.
4.1.2 Wählen Sie das WLAN-Netz aus, mit dem Sie eine Verbindung herstellen möchten.
4.1.3 Berühren Sie Verbinden. Bei einigen Netzen müssen Sie erst noch ein Passwort eingeben, bevor die Verbindung hergestellt werden kann.
4.1.4 Wenn Sie weitere WLAN-Einstellungen auswählen möchten, rufen Sie das Menü „WLAN-Einstellungen“ auf und wählen dort die Optionen „Menü“ und „Erweitert“.

Zo dus ( citaat uit de M712).

Laatst bewerkt:
Alleen het vinden van het WiFi toegangspunt is nog niet genoeg. Bij de Instellingen van de Android moet je de toegang details per WiFi-toegangspunt expliciet invullen. En evenzo moet je aangeven dat er toch echt met dat WiFi toegangspunt mag worden verbonden!

Daar hoort uiteraard ook het invoeren van de WiFi-toegangssleutel bij. Als de Android echt lastig doet, dan moet je deze eens helemaal uit en weer aan zetten. En eventueel terugkeren naar de fabrieksinstellingen, want dat lost wel meer Android-problemen op.

Voorbeeldje: Probeer het hier eens op het einde van het filmpje heeft hij een tablet in de hand. Deze zal vergelijkbaar zijn met die van jou. Klikje

Laatst bewerkt:
Dat is toch normaal bij Wireless!

Ander Netwerk vraagt andere key.

tablet aansluiten op router

Ik ga het proberen. Bedankt voor de antwoorden op mijn misschien voor jullie eenvoudige vragen, maar voor mij als dikke 60'er is het allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan