Tabpage te lang dan afkorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayhup

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Hallo,
Ik heb in vb een webbrowser met tabpages gemaakt enzo.. Maar nu wil ik dat als de text van de tab te lang is dat ie hem afkort en erachter ... neerzet zoals in FF en IE enz.. Hoe moet dit?:O
Ik heb al gezocht @ google enzo..

kayhup;)~!

Code:
if len(tabblad1.caption) > 10 then
   tabblad1.caption = left(tabblad1.caption, 10) & "..."
end if
just a thought?

ja, natuurlijk werkt het niet... :p En verwachtte al dat het voor 200X was.

Het ging erom dat het idee er was - check de lengte van de caption, als die te lang is, kort het af. Geen idee of de len() functie bestaat in 200x, maar in 6 wel, vandaar.

ohja, en de ".caption" bestaat probly ook niet, maar dat mag je zelf gaan verzinnen.

ja, natuurlijk werkt het niet... :p En verwachtte al dat het voor 200X was.

Het ging erom dat het idee er was - check de lengte van de caption, als die te lang is, kort het af. Geen idee of de len() functie bestaat in 200x, maar in 6 wel, vandaar.

ohja, en de ".caption" bestaat probly ook niet, maar dat mag je zelf gaan verzinnen.

Ja dat van de lengte controleren enzo had ik allemaal al:P maar nu wou ik dat ie de text daarin verbvangt met die korter text en ... erachter maar dat lukt niet:S!

hoe komt de text dan OP de tabstrip? Ik neem aan dat er al iets op stond, dus die code kan je dan hergebruiken?.... :p

[edit] met de mid() of left() functie erbij?! [/edit]

hoe komt de text dan OP de tabstrip? Ik neem aan dat er al iets op stond, dus die code kan je dan hergebruiken?.... :p

[edit] met de mid() of left() functie erbij?! [/edit]
Ja maar hoe kort ik die text in naar een bepaalt aantal tekens:S Iets met left jah maar hoe gebruik je die:P
!?

Code:
retVal$ = Left$(sInput$, iGetal)
[COLOR="SeaGreen"]'met iGetal = aantal letters

'msgbox Left$("Hallo hallo hallo",8) returnt dus "Hallo ha"
[/COLOR]
Code:
retVal$ = mid$(sInput$, ,iBegin, iAantal)
[COLOR="SeaGreen"]'met iBegin= aantal begin-letter en iAantal = aantal letters[/COLOR]

[COLOR="SeaGreen"]'msgbox Mid$("Hallo hallo hallo",2,8) returnt dus "llo hallo"[/COLOR]

Laatst bewerkt:
Iets dergelijks, waarin je titel door de juiste crap vervangt zou moeten werken ;)
Code:
if titel.lenght > 15 then
titel = titel.substring(0,10) & "..."
end if

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan