• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabs samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterkopy

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Berichten
11
Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat ik nodig heb, daarom zal ik het tekenen.
Ik heb 2 tabs met product informatie:

Tab 1
Product Numer......Product......Prijs
001.......................kaas...........2 euro
002.......................ham............3 euro
003.......................ei................1 euro
004 ..enz


Tab 2
Product Numer..........kilogram...........kleur
002...........................1 kg.................wit
005...........................3 kg.................rood


en zo moet het uitzien:
Product Numer........Product......Prijs..........kilogram...........kleur
001.......................kaas...........2 euro
002.......................ham............3 euro..........1 kg.................wit
003.....enz

De twee tabs hebben een index (product numer) maar bij tab 2 zijn NIET alle producten vermeld. Ik wil dus tab 2 invoegen in tab 1. Hoe doe ik dat? :(

Alvast bedankt,

David
 
Laatst bewerkt:
bedoel je toevallig zoiets
 

Bijlagen

  • Tabbladen samenvoegen.xls
    60,5 KB · Weergaven: 71
juist, hij moet de index vergelijken en op de juiste manier samenvoegen. Het kon makelijker: jij maakte van 2 taben 1 nieuwe. Ik wil alleen tab 2 Invoegen bij tab 1.

EDIT: ik probeer uw bestandje te verlengen, kopieren en plaken, maar na 50 rijen zegt hij #REF!
 
Laatst bewerkt:
juist, hij moet de index vergelijken en op de juiste manier samenvoegen. Het kon makelijker: jij maakte van 2 taben 1 nieuwe. Ik wil alleen tab 2 Invoegen bij tab 1.

EDIT: ik probeer uw bestandje te verlengen, kopieren en plaken, maar na 50 rijen zegt hij #REF!


Het bereik staat op $A$1:$C$50 in de formules.

Maak van de 50, een groter getal, zo groot als aantal rijen nodig zijn,.....of meer.

Succes.
 
Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP($A2;'Zo is het 2'!A:C;2;0));"";VLOOKUP($A2;'Zo is het 2'!A:C;2;0))
=IF(ISERROR(VLOOKUP($A2;'Zo is het 2'!A:C;3;0));"";VLOOKUP($A2;'Zo is het 2'!A:C;3;0))
Deze formules zijn eenvoudiger en werken m.i. ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan