• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabvolgorde instellen in formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter grema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
goede avond

heb een klein vraagje :

hoe kan ik de ' tabvolgorde " in een formulier in VB aanpassen .

- 1 ) hoe kom ik eraan via welke toesten
- 2) hoe wijzig ik dan de volgorde

thx

grema

goede avond

heb een klein vraagje :

hoe kan ik de ' tabvolgorde " in een formulier in VB aanpassen .

- 1 ) hoe kom ik eraan via welke toesten
- 2) hoe wijzig ik dan de volgorde

thx

grema

Duh... taborder misschien? ;)

Duh... taborder misschien?

De Tab volgorde : indien ik op een formulier staan waarin ik meerdere textboxen heb geplaatst wens ik de volgorde van ingeven aan te geven .

Door knippen en plakken staan deze nu door elkaar . Bijgevolg bij ingave in vak 1 en enterknop zou ik van zelf naar textbox 2 moeten gaan .

Weet dat je de volgorde kan aanpassen maar weet niet hoe?

Hoop dat ik het nu duidelijk is ?

Selecteer het element, bv. een tekstvak, en in de Properties zet je de tabvolgorde op een bepaald getal. Het element waar je naartoe wil springen geef je een hogere taborder. Normaal gezien +1, maar dat is niet verplicht. Enzoverder.

Wigi

thx wigi ,

is " tabindex " .

wist niet waarvoor deze stond

Groetjes :thumb:
grema

Ah, OK bedankt, tabindex dus.

Maar zie vooral ook de eigenschap SetDefaultTabOrder. Kan je wel wat werk besparen over het algemeen.

Wigi

Het is makkelijker om de tabvolgorde in te stellen via de optie die staat als je met de rechtermuisknop druk in een formulier of frame!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan