• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tak van sport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
168
Ik heb een sport adressenbestand die als subkopje heeft "tak van sport". Bij sommige sportverenigingen staan er meerdere items. Deze items heb ik op de volgende manier weergegeven: voetbal / zaalvoetbal / hockey.
Als ik een zoekfunctie (filter) erover heen laat gaan, zoekt ie niet de betreffende woorden, maar deze hele zin. Hoe kan ik dat los koppelen van elkaar, zonder 3x een regel met dezelfde vereniging in te voeren, of meerdere kolommen te maken (want sommige verenigingen hebben wel 7 takken van sport.
 
Marl1, Bij het filteren kan je ook met 'Custom' werken (weet ff de juiste nederlandse benaming niet maar het is de 3e optie als je het filterknopje indrukt). Als je daar kiest voor 'Contains' (bevat (?)), kan je rustig zoeken op welk deel je wilt. Het nadeel is wel dat als je zoekt op 'voetbal' óók het 'zaalvoetbal' getoond zal worden.

Groet, Leo
 
Marl1, Graag gedaan! Wil je je vraag nog ff op opgelost zetten? Dank.

Groet, Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan