taken opeenvolgend uitvoeren ipv simultaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldleive

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Hoi,
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om (misschien mbv een programmaatje) bepaalde taken ACHTER ELKAAR uit te voeren ipv tegelijkertijd. Voorbeeldje: stel je hebt een hoop rar-files uit te pakken, dan moet je eerst wachten tot file 1 uitgepakt is en dan moet je met de hand file 2 openen. Het zou makkelijk zijn als je aangeeft dat je 10 files wil uitpakken en dat je computer dan snapt dat dat achter elkaar moet en niet tegelijkertijd....

Thnx voor de feedback
rl

Als je het programma "winrar" gebruikt doet deze dat perfect automatisch...
1 winrar file aanklikken en rest volgt vanzelf.

Bedankt voor je reactie, maar dat bedoel ik niet. Ik heb het over MEERDERE BRONBESTANDEN niet over het feit dat 1 bronbestand is opgedeeld over meerdere rar-files...
Bovendien ging het mij niet specifiek over winrar alleen, het was alleen maar een voorbeeld.
Ik zal een wat uitgebreider voorbeeld geven:

Ik moet een paar uur van huis weg, boodschappen doen of zo en nou wil ik mijn computer de opdracht geven om een aantal taken ACHTER ELKAAR te gaan doen, dus: eerst een cd branden, dán en stuk of vijf rar-bronfiles uitpakken, dán de harde schijf defragmeneren en daarna als laatste taak bijvoorbeeld een enorme map met foto's dupliceren naar een externe schijf.

Ik ben dus op zoek naar een soort taskmanager (zoals er ook downloadmanagers zijn) die die taken ná elkaar uitvoert. Als ik google kan ik eigenlijk niks vinden wat ik bedoel. Het woord 'taskmanager' wordt dan natuurlijk meteen opgevat als Windows Taakbeheer en die bedoel ik natuurlijk niet.

Groeten,
RL

Tsja, dit had ik al gezegd maar mcenet ging hierna moeilijk lopen doen omdat dit niet was wat u bedoelde en het volgens hem om samengevoegde .rar files ging. Hier ging deze vraag uiteraard niet over hier was IK al uit, tenslotte hebben de aardige moderators van dit forum mijn antwoorden verwijderd omdat ik in discussie was op een forum.

Nogmaals mijn antwoord:

Naar mijn weten kan dit niet, je kan ze wel klaarzetten door ze 1 voor 1 op te starten, beginnen met uitpakken en dan pauzeren.

Misschien een dom antwoord maar probeer even de event scheduler van windows, deze kan je taken geven om bestanden uit te voeren, misschien werkt dit ? (weet niet precies meer waar deze staat, even de zoekfunctie gebruiken.

Suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan