task manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik ben opzoek naar stabiel en goed task manager.
Liever eentje die gratis is.
iemand misschien bekent mee?

nou er zijn nogal wat processen in mijn taakbeheer die zich elke keer opstarten.
echter wil ik dat niet hebben. ik ben bekent met processen alleen weet ik niet hoe ik die dingen kan laten stoppen zonder ze zelf af te moeten sluiten.

Dankzij GOTD weet ik nu dat het mogelijk is om processen af te sluiten zonder er zelf wat aan te hoeven doen.
maar die task manager die ze nu bieden voldoet niet echt aan mijn wensen.
systeem die raar doet en windows die rare teken geeft.
dus ik zoek een ander soort wat wel goed is.

Taskmanager = Engels voor Taakbeheer.

Vraag ik me toch af waarom je een andere wil, die van Windows kan prima processen afsluiten. Echter die door het systeem gebruikt/ afgeschermd zijn niet afhankelijk van je rechten.

Laatst bewerkt:
Als het om uitschakelen van automatisch meestartende programmatuur gaat: AutoRuns
Richt je alleen op tabbladen Logon, en Scheduled Tasks.
Als het om beheer van lopende processen gaat (en je wilt wat meer zien dan standaard Taakbeheer): ProcessExplorer

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Taskmanager = Engels voor Taakbeheer.

Vraag ik me toch af waarom je een andere wil, die van Windows kan prima processen afsluiten. Echter die door het systeem gebruikt/ afgeschermd zijn niet afhankelijk van je rechten.

sorry maar die vat ik even niet :S
heb alle rechten over mijn pc hoor wat is dat nou :S
heb er voor betaal grapjas :P

sorry maar die vat ik even niet :S
heb alle rechten over mijn pc hoor wat is dat nou :S
heb er voor betaal grapjas :P
ik vat het ook helemaal niet.
Volgens mij praten we finaal langs elkaar... Wat voor rechten heb je het over? Waar heb je voor betaald?

De oplossing die dnties bied lijkt me prima

Het woordje "niet" moet er tussenuit, maar goed sommige processen geven een melding dat je die niet kunt afsluiten.

Het woordje "niet" moet er tussenuit, maar goed sommige processen geven een melding dat je die niet kunt afsluiten.

ok dus je bedoelt dus te zeggen dat ik van somige processen moet afblijven of zelfs gewoon niks mee kan doen. Nee maar dat is bekent :)

maar somige applicaties zoals bijvoorbeeld google talk draaien update software. en dat wil ik niet. ik wil zelf bepalen wat software doet.

maar somige applicaties zoals bijvoorbeeld google talk draaien update software. en dat wil ik niet. ik wil zelf bepalen wat software doet.
juist....en dan werkt de oplossing van dnties.
het kan ook simpel met: Start --> run--> MSconfig.

MegaByter zei:

Het hangt ervan af hoe (als voorbeeld) die update-software draait:
1. Werkt die via een apart programma dat automatisch mee opstart met je computer dan kun je die met AutoRuns uitschakelen.
2. Start je het 'hoofdprogramma' (bijv. dat Google Talk) die dan een ander programma start om te checken op updates, dan kun je dat update 'hulpprogramma' afschieten met ProcessExplorer (of met Windows Taakbeheer). Je kunt dan natuurlijk ook het update 'hulpprogramma' verwijderen van de computer, zodat het niet opgestart kan worden.
3. Doet het programma (zodra door jou opgestart) geheel zelfstandig zélf de check op updates, dan kun jij daar niets aan doen behalve het hele programma afsluiten. Wellicht kun je achterhalen welke module (.dll) voor die updates wordt gebruikt en díe verwijderen van je computer zodat die niet geopend kan worden, maar mogelijk werkt dan de hele software niet meer.

Je hebt dus niet álle mogelijkheden die je misschien zou willen: Je bent (minstens gedeeltelijk) afhankelijk van hoe de software is geprogrammeerd. Bevalt het gedrag van de software je niet, en je kunt er zelf niet echt op ingrijpen, dan zul je een alternatief programma moeten vinden die dat gedrag niet vertoont.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan