Task schedule starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik wil een backup maken in Vista maar de task schedule service is uitgeschakeld. Nu heb ik al via service e.d. geprobeerd hem weer te straten maar dat gaat niet, ik kan niets veranderen. Hoe krijg ik de service ingeschakeld?

Staat de service op opstarttype Uitgeschakeld? Indien ja, dan op opstarttype Automatisch zetten en Toepassen drukken.
Daarna proberen te starten.

Succes,

Tijs.

Staat de service op opstarttype Uitgeschakeld? Indien ja, dan op opstarttype Automatisch zetten en Toepassen drukken.

Succes,

Tijs.

Nou, dat is het probleem, ik kan niets veranderen. :(

Ok, doe het volgende:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar cmd.exe
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
Natuurlijk op Doorgaan klikken zodra die bekende melding verschijnt daarover.
In het dan geopende CMD.EXE venster, type in:
services.msc
en druk op Enter.

Je zou dan toch in staat moeten zijn ook wijzigingen te doen waar ik het in mijn vorige posting over had.

Succes,

Tijs.

Nee, alles blijft licht grijs en is niet te veranderen.

Zijn op andere services wel wijzigingen door te voeren, of ook niet?

Tijs.

Ja, op zo goed als alle services zijn wel wijzigingen uit te voeren.

Dat is geen goed teken... Op mijn Vista machine kan ik alles aanpassen wat ik maar wil m.b.t. die Task Schedule service.

Ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden, maar misschien zul je een herstelinstallatie van Vista moeten gaan doen (=DVD erin, en zodra het installatieprogramma (automatisch) start kiezen voor Upgrade).

Tijs.

Ik heb wat gevonden. Even een vraag vooraf: Heb je je ingelaten met Optimizer-achtige programma's (dus (zogenaamd) om je systeem sneller te maken en zo)? Dat soort programma's bemoeien zich vaak met standaard startende services.
Ik raad dat soort programma's vanwege bijeffecten zoals jij nu meemaakt altijd af.

Verder: Kijk hier voor een .reg bestand dat je met "Doel opslaan als" moet opslaan als Scheduler.reg, en daarna met dubbelklikken kunt importeren, en waarmee je hopelijk weer vooruit kunt met de genoemde service.

Succes,

Tijs.

Nee, ik heb geen optimizerachtige programma's (meer). Het progje in de link werkt wel, ik kan hem nu starten maar als ik dat doe dan zegt ie dat ie de service niet kan starten op de lokale computer omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden. Jammer, dacht dat we er waren.

Laatst bewerkt:
Korte instructie:
Rechtsklik op deze link, kies Doel opslaan als, en zet het even op je Bureaublad neer.
Dubbelklik op het bestand, en geef ja op de vraag of het aan het register mag worden toegevoegd.

Succes,

Tijs.

Mmmm, hij geeft aan dat het geen registerscript is en dus niet geïmporteerd kan worden, er kunnen alleen binaire registerbestanden worden geimporteerd. Maar je vorige link in je post werkte wel, die is toegevoegd, ik denk dat je laatste bestand hetzelfde is?

Succes,

Tijs.

Hieraan gedacht???

Tijs.

Ik moet me verontschuldigen: Ik kan ook niets wijzigen aan de Task Scheduler service.
Wel staat íe gestart.

Je zou in de Logboeken ([Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe) kunnen nazoeken in het Windows-Logboeken -> Systeem wat er misgaat de hele tijd bij het starten van de Task Scheduler service. Misschien kan Google je dan verder helpen o.b.v. Bron, Gebeurtenis-id en omschrijving.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan