Task versturen via Lotus Notes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maglor

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Hallo,

Ik heb een Excel lijst met e-mail adressen. Nu wil ik er voor zorgen dat ik via Lotus Notes naar elk van die e-mail adressen een "task" (to do) kan versturen. Onderwerp en inhoud blijven telkens gelijk.

Het lukt me wel om een gewone mail te laten sturen met behulp van VBA. Een task versturen op zich lukt ook wel, maar het probleem zit er in dat de persoon die de task toegestuurd krijgt, niet de mogelijkheid heeft om deze te aanvaarden.

Hier is de code die ik gebruik...

Code:
Sub SendToDo(strRequired As String, strSubject As String, strBody As String, strDue As Date)

Dim objSession As Object
     Dim objDB As Object
     Dim objDOC As Object

On Error GoTo Errorhandler

Set objSession = CreateObject("notes.Notessession")     'create notes session

Set objDB = objSession.getdatabase(" ", "")               'set db to database not yet named

Set objDOC = objDB.createdocument
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("Form", "Task")

Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("Recipient", strRequired)
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("Subject", strSubject)
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("Body", strBody)
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("Importance", "2")            'normal importance
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("DueDate", strDue)
     Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("$Alarm", -1440)                  'reminder 1 day before

objDOC.computewithform True, False

objDOC.Send 0, strRequired

Set objSession = Nothing         ' close connection to free memory

Exit Sub

Errorhandler:

'something has gone horribly wrong!
        MsgBox "General error."
     Exit Sub
End Sub

Elke tip is welkom!

Bedankt. Heb experts-exchange al helemaal uitgeplozen en wel wat bruikbaars gevonden.

Het probleem van het aanvaarden van de taak is opgelost. Een ander probleem is de "ReturnReceipt".

Wanneer je normaal een taak verstuurt en de persoon aan de andere kant aanvaardt of verwerpt ze, dan krijg je hiervoor een berichtje. Aangezien mijn lijst nogal lang is (>950 adressen) heb ik niet zoveel zin om evenveel bevestigingsberichtjes te onvtvangen.

Daarom plaatste ik deze lijn bij in de code:

Call objDOC.REPLACEITEMVALUE("ReturnReceipt", "")

Spijtig genoeg blijft hij mij een return receipt versturen. Als ik de waarde op null zet (zoals nu) of op "0" of op "No", dan blijft hij telkens die ReturnReceipt sturen. Op elke site die ik al opgezocht heb, gebruiken ze telkens één van deze drie dingen. Natuurlijk wil dit bij mij weeral niet lukken... :mad:

Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan