TCP/IP instelling van verbinding niet beschikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tha MP

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Allereerst even de situatie; 2 PC's beide draaien op windows XP sp2. zijn verbonden aan een router van Linksys, gewoon via netwerkkabels. 1 PC functioneert prima internet via router etc. werkt allemaal ok.

Op de andere pc kan ik geen verbinding maken met de router.

in Configuratiescherm-->netwerkverbindingen staat de verbinding op verbonden. Probeer ik de verbinding te herstellen krijg ik de melding: ''Netwerk herstellen: Het probleem kan niet worden opgelost, de volgende actie kan niet worden voltooid: De TCP/IP instelling van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet.

Probeer ik via CMD (in uitvoeren) ipconfig, iprelease of iprenew te geven krijg ik de melding: ''Windows ip configuratie er heeft zich een interne fout voorgedaan de aanvraag wordt niet ondersteund. neem contact op met microsoft support. verdere informatie: de host naam kan niet worden opgevraagd.

De volgende Oplossingen heb ik geprobeerd.
- pc herstarten
- netwerkkaart opnieuw installeren
- nieuwe netwerkkaart geplaatst en geinstalleerd.
- netwerk kabel vervangen (voor de zekerheid)

Bij de eigenschappen van de verbinding de TCP/IP instelling staan allemaal goed volgens mij. in ieder geval op automatisch IP, en de rest hetzelfde als bij de andere pc.

Dit heeft echter geen enkel effect gehad. Weet hier iemand de oplossing?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Even voor alle zekerheid:

Staat in je router het maximum aantal DHCP gebruikers toevallig niet op 1???

tcp/ip

heeft die andere probleem pc wel een ander ip adres???je zou ook tcp/ip opnieuw kunnen installeren!!!!
heb je bij eigenschappen alle hokjes aangevinkt staan????je netwerkkaart goed geconfigureert???heb je al in de Router gekeken of daar alle poorten wel open staan???
verander eens de kabels pc1 op 2 en pc 2 op 1 lukt het dan nog steeds niet???
om in je router te komen boven in internetadresbalk intikken 192.168.1.1 waarschijnlijk moet je dan wachtwoord en user intikken meestal user en user of admin en admin

succes:thumb:

@mr music :bij DHCP instellingen in me router staat number off adresses: 50
dus dit moet geen probleem zijn lijkt me?

@cybrgrass: Heef inderdaad een ander ip adress, ze staan nu beide op automatisch ip toewijzen, maar ook al stel ik ze handmatig in heb ik geen verbetering op de andere pc.

Ook kabels wisselen werkt niet, en de router heeft volgens mij alle poorten gewoon openstaan.

Hoe kan ik de TCP/IP client opnieuw installeren ?

Dan nog even iets geprobeerd: als ik mijn laptop bij op de router wil laten werken lukt dit prima, met dezelfde kabel als de pc inpluggen en werkt direct. Het lijkt dus niet een probleem van de router, maar van de pc zelf.

Laatst bewerkt:
tcp/ip

configuratiescherm/netwerkverbinding/lanwerbinding dan bij tapblad algemeen eigenschappen intikken dan TCP/IP selecteren en installeren kiezen kijken wat er dan gebeurt

Hij zegt dat windows geen nieuwe dingen kan installeren, en moet gaan zoeken op alternative locaties.

Ik denk dat ik hier dus de originele windows cd bij nodig ben, en die heb ik nu niet bij de hand. morgen verder proberen dus....

tcp/ip

je kan ook gewoon naar configuratiescherm gaan /software andere windows onderdelen installeren/verwijderen netwerk aanvinken als het goed is heb je de installatiebestanden nog op je hd staan als je ze niet verwijderd hebt

Helaas dit heeft ook niets geholpen,

Nog andere mogelijkheden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan