tcp/ip instellingen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CordenH

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo,

Ik ben voor een goede kennis bezig zijn pc op te schonen en heb alles van de schijf verwijderd. XP opnieuw erop gezet en verder wat gebruikelijke programma's. Het meegenomen modem , de Speedtouch 330 USB, aangesloten en de nieuwste software en upgrade gedownload van hun site.Echter ik krijg geen verbinding. De later opgehaalde
KPN adsl support wizard geeft aan dat de modem goed werkt , de telefoonaansluiting er is maar dat dan de TCP/IP incorrect zijn geconfigureerd.
Hoe en waar kan ik dat instellen?
En ook kom ik tegen bij de eigenschappen dat het een ISDN verbinging betreft. En die hebben we echt niet. De software schijnt geschikt te zijn voor zowel analoog als isdn .
Op de sticker van de modem kan ik geen bijzonderheden ontdekken.
Wie kan en wil mij verder helpen?
Bij voorbaat dank,

Cor den Hollander
Vlaardingen.

Je zult dat IP nummer dan toch echt op moeten vragen bij de provider (alsmede en wachtwoord.. Heeft die kennis niet ergens een formulier liggen waarvan hij dacht dat het niet belangrijk was...?)

Je kan kijken wat je ip nr. is.

uitvoeren
CMD
ipconfig/all

..volgens mij toch niet wanneer is alles opnieuw hebt geinstalleerd en je nog niets hebt ingegeven....??

tcp/ip problemen

Hallo Bruno en Humpe,

Bedankt voor beide reacties.Ik heb wel een brief meegekregen met alle inbelgegevens van Wanadoo. 1 nummer voor de ADSL : 010-4752804
1 nummer voor een gewoon modem: 06760-22212.
Maar ik begrijp inmiddels, door de reactie van Humpe dat dit niet de ip-nummers zijn.Ik werk zelf met een hagelnieuw draadloos modem/router van Linksys met een groene knop welke alle instellingen probllemloos voor je regelt.Dat is de 54GS. Ook aangeschaft na vele perikelen met de Speedtouch 510 met allemaal kapotte condensators.
Maar ja, de modem heeft gewerkt, sterker nog , het werkte goed toen ik de boel losmaakte bij de kennis.Alleen kwam wel vaak de melding in beeld dat men moest inbellen.En dat begreep ik al niet zo.
En je weet hoe het gaat, men kijkt tegen je op omdat je er zoveel van weet....
Ja, vergeleken met de kenissen wel maar nu sta ik ook te kijken. Normaliter plug je zo'n ding in een USB-poort en wordt herkend. De software zou de rest moeten doen. Wel al een paar keer het e-mailadres ingevuld en het wachtwoord en kon ik mij herinneren dat op mijn eigen pc je ook nog pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl ergens moest invullen en dan liep alles als de brandweer. Nu loop ik al een paar dagen te zweten want ik had beloofd dat ze de pc slechts 1 of 2 dagen zouden kwijt zijn. Want daar een pc verschonen en alles installeren heb ik afgeleerd. Dan zitten er minimaal twee man in je nek te hijgen wat je aan het doen bent, steeds maar weer nieuwe dingen vragen en dan doe je weinig.
Maar ik heb inmiddels het ipconfig commando in een dos-scherm ingetypt ( heerlijk zeg, die ouderwetse dos, toen werkte alles nog gewoon) maar dan zie je alleen maar een verklaring van het commando met alle opties en geen ip-informatie.
Die heb ik inderdaad ook nooit ingevoerd.Ik zou ook niet weten waar dan.
Wel heb ik eens een PCI-WLANkaartje in de pc gehangen en had binnen 1 minuut internet.Via mijn router dan. Maar die kennisen hebben maar 1 pc dus zou dat een dure oplossing zijn.Ik heb nog even gedacht om een gebruikt modem te kopen maar dan verval je gauw weer in zo'n Speedtouch onding voor minimaal 20 euro.
Ik hoop dat jullie iets meer weten nu. En hoop ook dat we eruit komen.Ik ken verder ook niemand met een gelijk type modem.
Ik hoor graag weer van jullie.
Onder dankzegging en met vriendelijke groet,

Cor den Hollander
Vlaardingen.

tcp/ip instellingen?

Hallo,

Ik ben eruit. Niet door mijn kennis van zaken en ook niet aan de hand van de verschillende tips van vriendelijke forumlezers.Werkelijk niemand kwam op het idee dat ik met de pc van een kennis dus op een ander telefoonnummer probeer in te loggen met een andere naam dan de mijne. Uiteindelijk heb ik Orange gebeld en eigenlijk bij vraag drie waren we er al uit. Ik heb nooit geweten dat dit zou uitmaken.Dus maar gauw de pc weer oppakken en naar de kennis brengen en daar weer inloggen.
Blijft mij toch bezighouden hoe dat dan gaat met een laptop? Die mensen zitten toch ook niet altijd bij hun eigen telefoon aansluiting? En kunnen dan toch ook hun mail lezen, neem ik aan?
Zucht.....
Wat is waar....?

Cor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan