Tcp/ip of ipx/spx via router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneV

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Hallo netwerkers,

Ik gebruik hier 2 pc's met een int. verbinding via een router "d-link" op een pc staat WinXp en de ander Win98.
Het internet delen gaat 100%.
Maar nu is me vertelt dat ik ook met deze router een klein thuis netwerkje kan maken.
Ik zou graag van 1 pc bestanden willen omzetten naar de andere pc.
Zodra ik een thuis netwerkje met winxp wil opzetten komt de melding dat ik dit het beste kan doen met ipx/spx ?
Ik heb nu al vanalles geprobeert maar wil niet lukken.
Is er iemand die me kan vertellen wat ik precies moet doen of hoe ik het beste dit tot stand kan brengen ?
Moet ik bv. iets in de router veranderen ?
Ik weet na veel proberen niet meer waar ik moet zoeken.

Bvd.

Ik zou tcp/ip gebruiken, dat is beter om te doen aangezien je richting internet ook dat protocol gebruikt. Dan hoef je geen extra protocollen te installeren.

Kijk eens naar de achterkant van je router. Als daar meerdere poorten zitten, heb je een router met ingebouwde switch. En die kan je uitstekend gebruiken voor het opzetten van een netwerk. De materie moet je even doorhebben, kijk eens in de handleiding in mijn handtekening.

Maar je zegt tcp is fijner omdat je dan maar 1 protocol gebruikt, maar dit heeft toch ook weer invloed op het internet gebeuren ?

En als ik dit gebruik dat zeurt XP, kwa veiligheid etc.
Dus ipx/spx zou dan toch beter zijn ?
Zodat je een thuis netwerkje krijgt.

Alleen weet ik niet hoe dit met de router werkt ?

Maar zal zeker je link eens doorlezen bvd.

Om te kunnen internetten heb je sowieso TCP/IP nodig. Die heb je dus al. IPX/SPX is ook te gebruiken maar waarom zou je, je gebruikt TCP/IP al. Meerdere protocollen betekent ook meer geheugenverbruik terwijl je er niets mee opschiet.

Met beveiliging heeft het niets te maken, of je zou telkens TCP/IP uit moeten zetten wat overbodig is.

Als je een goede firewall en een up-to-date virusscanner gebruikt is er niets om je zorgen over te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan