TCP/IP welk nummer verkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
komt ie:
ten eerste lan op desktop: geen of beperkte verbindingsmogelijkheden

desk:
ethernet adapter lan 4:
ip 169.254.xxxxxxx
subnet 255.255.0.0
leeg

ppp ad. geen DNS achtervoegsel
62.xxxxxxx
255.255.255.255
62.166.xx.xx

laptop:

dns achtervoegsel: mshome.net
195.168.x.xx
255.255.255.0
192.168.x.x

via ipconfig/all op de laptop geeft hij hiervoor:
ip 169.254.xx.xx
subet 255.255.0.0

Laatst bewerkt:
Vreemd.

Nu je dns ook op automatisch gezet hebt krijg je geen goed ipadres.

Heb je voorheen toen je een 192.168.x.x. adres kreeg dit via automatisch gekregen of handmatig ingevoerd?

Dan denk ik dat je het in de router moet zoeken. Het lijkt erop dat die geen dhcp server is (deelt geen ipadressen uit)

Toch heeft hij gewerkt met een andere laptop ????!!

En wat ik net zag bij instellingen PPP adapter Alcatel is dat DHCP uitgeschakeld staat.....kan het hier aan liggen en kan ik dit aan zetten ?

Fijn dat je zoveel meedenkt trouwens !

Laatst bewerkt:
Hoi Bodeltje,

Ik ben het met M@rio eens dat het er op lijkt dat de router geen adressen uitdeeld.

Kan je de router wel pingen vanaf je laptop en vanaf de pc?
ping 192.168.x.x

Is de router wel geconfigureerd voor internet, kan je bijvoorbeeld vanuit de router een server van je provider pingen?

Staat de windows firewall misschien dicht?

Wat ook wel eens wil helpen uis de router resetten en je network interfaces een keer disable-en en weer enable-en.

Groet,
Byb501

Het laatste snap ik niet helemaal :confused:

Inmiddels heb ik een andere router aangesloten.
Op beide computers heb ik weer een lan-verbinding.
Alles staat nog op automatisch.
In netwerkverbindingen heb ik nu:

op de desktop:
internet-gateway: internetverbinding - uitgeschakeld

op de laptop:
internet-gatewat: internetverbinding - verbonden

Ik kan echter op de laptop nog NIET op internet.

wat ik als laatste probeerde uit te leggen was dat je misschien de netwerk verbinding moet activeren/inschakelen.

In netwerk verbindingen, is de verbinding (twee monitors) avtiveren door met je rechter muis erop te klikken en dan inschakelen (enable)

op de desktop:
internet-gateway: internetverbinding - uitgeschakeld

Wil het "pingen" van allebij de pc's naar router wel lukken?
start -> uitvoeren -> cmd -> <enter>
ping <ip adres van de router> <enter>

Wat staat er in je router ingesteld qua dhcp, internet access setup, heb je misschien MAC address filtering aan staan, wat voor router heb je?

Byb501

waar vind ik die gegevens van de router ???
Het is een Dlink DKT 110, eigenlijk draadloos, maar aangesloten met draden (moet toch kunnen? )

Meestal kan je met een webbrowser naar je router toe gaan om je instellingen te wijzigen.

start IE en in de adres balk tik je het IP adres (Default Gateway in windows commando ipconfig) van je router. Afhankelijk of je een wachtwoord hebt ingesteld kan je daar dan op inloggen en de instellingen bekijken.

Is het pingen ook al gelukt? als ik niet weet of je uberhaupt contact hebt met de router komen we niet veel verder. Heb je een Firewall draaien?

Byb501

Ik heb even zitten google-en en kwam met hetvolgende:

ftp://ftp.dlink.co.uk/dkt_products/dkt-110/DKT-110_QIG_English.pdf

How do I configure my DIR-301 router without the CD, or check my Wireless Network
Name (SSID) and Wireless Encryption Key?
• Connect your PC to the router using an Ethernet cable.
• Open a web browser and enter the address http://192.168.0.1
• The default username is ‘admin’. The default password is ‘’ (leave the field blank).
• If you have changed the password and can not remember it, you will need to reset the router
to set the password back to ‘’ (leave the field blank).

Why can I not get an Internet Connection?
• For Cable users make sure Clone MAC address option is ticked during Wizard installation
(or enter the registered MAC) and make sure the service has been enabled/connected and is
operational.
• For ADSL users please contact your ISP to make sure the service has been enabled/connected
by your ISP and that your ISP username and password is correct.
Note: If you are unable to connect, see the Troubleshooting chapter of the product manual in
the D-Link DKT-11 0 Wireless G Starter CD.

Groeten Byb501

Hai Byb501,
het is gelukt :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
Ik heb om het te proberen de "oude" instellingen handmatig teruggezet en hij doet het !
Wat een opluchting...pfff, misschien toch de router niet in orde geweest ? Ik weet het niet, maar goed..Heel erg bedankt voor je hulp en de anderen natuurlijk ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan