TCP Poort 81

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Berichten
236
Op dit moment waart de worm Beaggle Q rond. Op internet wordt daarvoor op diverse plaatsen duidelijk gemaakt dat het van groot belang is om poort 81 voor alle verkeer te blokkeren. Zelf gebruik in NIS 2004, die steeds geupdated wordt. Mijn vraag bij deze is, kan iemand mij op een duidelijke en begrijpelijke manier uitleggen hoe ik in NIS 2004 poort 81 kan blokkeren.

Bij voorbaat mijn dank.
 
Je kan beter een up to date virus scanner bijhouden, als je steeds poorten moet dicht gooien omdat er weer virus rond waait blijf je aan de gang natuurlijk. :)
 
Ben het met Sith Warrior eens. Heb nooit een poort afgesloten, maar wel automatisch upgraden van de virusscanner (Kaspersky) bij online gaan ingesteld.. Nooit last.
Zal bij Norton toch ook wel kunnen?
 
Bedankt Saldos, dit is wat ik wou weten.
De anderen reageren met de opmerking dat als je de updates recent houdt dit niet noodzakelijk zou zijn maar waarom wordt dan uitdrukkelijk bij alle waarschuwingen aangeraden deze poort te blokken??
Zijn de updates voldoende om me hier tegen te beschermen of moet ik het advies poort 81 blokkeren opvolgen?
Saldos, van jou zou ik hier graag een advies over
krijgen.

En bij deze natuurlijk weer mijn hartelijke dank!
 
janky,
In princiepe ben je ook beschermd als je poort 81 niet sluit omdat de firewall je stealth maakt als het goed is.

Maar je hebt poort 81 niet nodig, dus waarom zou je hem niet sluiten?

Ik zou hem dus maar gewoon sluiten met de firewall ook al ben je beschermd zonder hem te sluiten.
Dat geeft nog een extra bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan