TCP poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatalex

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Ik wil op mijn pc een tcp poort openen.
Echter dit lukt mij niet, kan iemand mij helpen?
ik maak verbinding via @home (kabel)

misschien zou je je vraag iets duidelijker kunnen omschrijven.
Heb je problemen met internet via de kabel?
wat is het probleem?

Op zich met internet heb ik geen probleem alleen via mijn werk heb ik een programma moeten installeren wat gebruik maakt van een bepaalde TCP poort voor data verkeer. Alleen als ik die opgegeven poort instel dan krijg ik een NAT-Fout. Volgens mij is het daarom zo dat de bewuste poort niet open staat en die wil ik open zetten .

die betreffende poort kan je open zetten in je firewall (software of in je router (als je die hebt))
geef even aan welke firewall en/of router je hebt dan kunnen we je hiermee verder helpen over het openzetten van de poort.. (welke poort is het eigenlijk?)

Op jouw pc een tcp poort openen, dat zal niet zo 1 2 3 gaan.
Of je moet even vertellen of je firewal gebruikt, een router gebruikt.
Zo ja welke merken en types zijn het dan.

voor zover bij mij bekend gebruik ik geen firewalls en router

Praten we nu over een foutmelding thuis, waar geen router en firewal aanwezig is.
Of praten we over de foutmelding op het werk.

Als jij thuis geen firewal en router hebt dan staan al jouw poorten gewoon open.

Ik krijg inderdaad thuis een NAT fout wanneer ik gebruik wil maken van de poort die mij is opgegeven.

misschien handig voor ons om te weten, welk besturings systeem heb je, welk software pakket gaat het om en welke poort moet open staan??

heb je misschien de WIN XP firewall aanstaan??
probeer die eens uit te zetten.

(netwerklocaties, LAN eigenschappen opvragen dan bij geavanceerd kijken of deze aangevinkt staat, zo ja uitzetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan