tcp request nameserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjuhhh1993

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
127
Dag mensen.

ik heb een functie van internet geplukt Bron
Deze maakt gebruik van poort 80 en dit werkt perfect met bijvoorbeeld "google.nl". Wat deze eigenlijk doet is dat ie een http request gaat doen bij de server.
alleen nu ben ik bezig met precies hetzelfde alleen dan voor nameservers "ns1.google.com". hiervoor moet ik poort 43 gebruiken.
hoe doe ik dit?

met vriendelijke groet,
Gert
 
DNS werkt via poort 53, zie sectie 4.2 van RFC 1035:
The Internet supports name server access using TCP [RFC-793] on server
port 53 (decimal) as well as datagram access using UDP [RFC-768] on UDP
port 53 (decimal).

In dat document worden ook alle berichten beschreven, maar het is vrij taaie stof. Je weet overigens dat PHP een functie dns_get_record heeft? Als je het toch zelf wilt maken kan je eens kijken hoe PHPresolver dit doet.
 
dns_get_record() gebruik ik al. Deze functie kijkt alleen of er gegevens bekend zijn en die haalt ie op. Hij controleert niet of de nameservers / mail servers ook daadwerkelijk online zijn. stukje van phpresolver zal ik nog even doornemen, maar et is wel pittig lang.
 
Hallo gertje,

Zelf (uit ervaring) weet ik dat het heel goed mogelijk is dat uw hosting provider deze poorten blokkeerd voor de veiligheid. Ook heb ik gezien dat bijvoorbeeld .nl maximaal 15 records ophaalt per dag als je geen registar bent. Bij be wordt een ander poort gebruikt. Heb zelf ook bij het bedrijf iets vergelijkbaars gemaakt. Dus ik heb ook tegen deze problemen aangelopen.

Succes ermee. Groetjes Sentmen.
 
nog steeds niet heel veel verder:p. gebruik nu fsockopen en dan krijg ik een resource id terug,dus server geeft response, maar een klein vraagje. Is het mogelijk om een handshake te doen met een nameserver/mailserver doormiddel van php?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan