tcpip verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jernest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
na verwijdering van spyware is ook de netwerkomgeving verdwenen, geen icon netwerkverbindingen meer, tcpip verdwenen. Ik heb diverse sites bekeken en tips gevolgd cq uitgevoerd maar de gouden tip zat er niet bij, wie kan me helpen.

ik heb winsock fixes geprobeerd, register aanpassingen maar geen soulaas
sfc /scannow, dus waarschijnlijk wordt het een herinstallatie

Niet te overhaast,heb ff rondgekeken,precies hetzelfde probleem fixes en KB-artikelen hielpen niet enz. De mogelijke oplossing staat in de laatste thread op deze site

Ook het TCP/IP probleem blijkt te zijn opgelost
Uit het register verwijderd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2
hertart
TCT/IP (4) protocol opnieuw geïnstalleerd uit C:\windows\inf\
Bron: Gathering Tweakers Net.

Je kan over de bestaande installatie eenmalig een herinstallatie uitvoeren maar zelfs dat mocht niet baten. Het volgende probleem is nu dat de verbindingen zijn hersteld maar dat bij ipadres geen adressen worden toegekend dus ook geen 0.0.0.0 maar gewoon alles leeg terwijl de computer wel verbonden is.

Heb je je modem e/o router gereset?
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedingstekkertjes eruit)
Wacht +/- 1 minuut
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.

Er hangen meerdere pc's en laptops aan de router welke wel allemaal werken maar toch uitgevoerd, helaas zonder resultaat

Als al die andere pc's het wél doen zit 't probleem duidelijk bij de pc zelf,neem aan dat je een desktop hebt? Met netwerkkaart on-board? (dus geen aparte) Dan zou ik eens naar de fabrikant v.h. moederbord gaan en eens alle drivers ervan updaten/vernieuwen.
Hier een progje waarmee je je hardware kan onderzoeken zonder dat je de kast hoeft open te maken.Kijk wat voor 'n moederbord (mainboard) je hebt (manufacturer,type,serienr. enz.)Of plaats her rapport v.h. programma hier. Bij een merk-pc/laptop naam/type en evt. serienr. vermelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan