Te gebruiken tabellen bij voorraadbeheer (Access 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had em net gesloten en vroeg me toen ineens af of het niet makkelijker is om bij het benoemen van de relatie tussen ArtikelID (in Artikelen) en ArtikelID (in VoorraadMutaties) wel referentiële integriteit af te dwingen, maar niet het trapsgewijs bijwerken?

Op deze manier worden de al aanwezige records toch niet aangetast, als er eigenschappen van een artikel veranderd worden in het tabel "artikelen" of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?

Groetjes
René

Dat is niet hoe het werkt, vrees ik. <Referentiële integriteit> controleert of een record in de afhankelijke tabel (Voorraadmutaties) bestaat in de brontabel (Artikelen). En dat is zonder meer nodig. Trapsgewijs bijwerken werkt alleen als je het Sleutelveld in de brontabel zelf kunt aanpassen. Gebruik je een Autonummerveld, dan valt er niks te wijzigen, en heeft trapsgewijs bijwerken ook geen nut. In jouw geval is Artikelnummer geen sleutelveld, dus valt er ook geen <Referentiële integriteit> op dat veld te maken. Een sleutelveld is niet voor niks uniek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan