te grote bestanden kopieren naar ext. harde schijf lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BasP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BasP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
Ik heb een nieuwe harde schijf (H) van 500GB waarop ik een aantal bestanden wil zetten van één van m'n interne harde schijven (K) van 250GB. Dit betreft voornamelijk AVI en andere filmbestanden, dus vaak veel MB's.

M'n C-schijf is 18GB (inderdaad te weinig, moet ik ook nog wat aan gaan doen) waarvan ik op dit moment 2,7 GB vrije ruimte heb.

Wanneer ik bestanden wil kopieren van K naar H krijg ik, bij bestanden groter dan 2,7 GB, de melding dat de schijf (H van 500GB die nog bijna helemaal leeg is) te weinig geheugen heeft. Is dit zuiver toeval of komt het omdat ik het bestand kopieer in plaats van knip en plak? Ik vind kopieren altijd wat veiliger. Naderhand kijk ik dan of de bestanden een gelijke grootte hebben en dan verwijder ik het origineel alsnog. Of is er een geheel andere reden en kan ik ergens veranderingen aanbrengen waardoor dit probleem wordt verholpen?

Als er iemand is die een verklaring en/of oplossing heeft hoor ik het uiteraard graag........

Welke Windows draai je en hoe zijn de harddisks ingedeeld: FAT / NTFS ?

XP en wat betreft de schijven kijk ik even na....kom ik zo op terug......

schijf 0 > C: 18GB NTFS / D: 215GB NTFS
schijf 1 > F: 150GB NTFS
schijf 2 > K: 250GB NTFS
schijf 3 > G: 250GB extern FAT32
schijf 4 > H: 500GB extern FAT32

Toen ik deze computer aanschafte (1,5 jr geleden) was er nog geen sprake van dat ik met film aan de gang zou gaan dus heb ik toen twee partities gemaakt van de 0-schijf. Nu (achteraf) ben ik er uiteraard achter dat deze verdeling anders had moeten liggen. Bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro installeren betekent dat je een bepaald aantal MB's moet hebben op je C-schijf, ongeacht of je de installatie daar ook uitvoert. Maar goed, das waarschijnlijk een kwestie van een keer helemaal leeghalen en opnieuw installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je prboleem zit 'm in H maak die maar NTFS en ik denk dat je probleem is opgelost.

oké, heb via 'Uitvoeren......' de opdracht gegeven:

convert H: /fs:ntfs

maar er gebeurt niets. Nou ja, niets is niet waar. Er verschijnt een scherm (C:\WINDOWS\system32\concert.exe) met de mededeling:

Het type bestandssyteem is FAT32.
Voer de huidige volumenaam in voor station H:

ik voer de naam in: 500GB Exter

ik [enter] en dan begint ie te rekenen en na enkele seconden komt er een hele lijst voorbij van de volumes en dan kan ik nog net een glimp opvangen van de tekst dat de schijf fouten bevat en niet kan .........

scherm weg :confused:

de schijf blijft trouwens wel gewoon benaderbaar en alles staat er nog op volgens mij (heb wel een kopietje gemaakt).

Er zit op de externe harde schijf een autorun, maakt dat uit? Zou de manier zijn om de schijf opnieuw te formateren of vraagt ie dan niets en wordt het automatisch weer FAT32. Daar zou ik niets aan hebben want dan ben ik nog niets verder én alle dat is van de schijf zodat ik ook nog eens opnieuw kan beginnen met kopieeren. Ik heb nu namelijk wel alles er op staan behalve de paar hele grote 5 en 6 GB bestanden dan.

Het duurt even maar het zal wel goed komen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Via schijf beheer partitie verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken met ntfs.
Daarna formatteren

Nou ja, na lang zoeken toch maar geformateerd (is nu, welliswaar tergend langzaam, wel bezig) nadat ik er een NTFS schijf van heb gemaakt via beheer. Het zal nu wel goed komen lijkt me?!?

Het klopt zeker ook dat NTFS meer ruimte inneemt dan FAT32? Heb nu 100% beschikbaar en dat is nu nog 465GB van de 500....dat was volgens mij net nog 476GB?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan