te grote email in postvak UIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiniHondema

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Hoe krijg ik de te grote email uit mijn Postvak UIT? (domme actie, maar leed is reeds geleden)
Als ik op verwijderen druk zegt ie: kan niet verwijderd worden, wordt inmiddels al verstuurd (als ik me de tekst goed herinner)
Ik zag al ergens staan hier voor Outlook 2003: verbinding verbreken met draadloos en dan Outlook openen en zo verwijderen.
Dat lukte daar wel, bij mij niet.
Als ik draadloos verbinding verbreek start niet eens mijn Outlook op.
Wie kan mij helpen?
Groet
Bini

Klik onder Bestand op Offline werken en probeer het dan nog eens.

vervolg

oh jee, zou er meer aan de hand zijn?
Als ik de verbinding weer herstel start Outlook ook niet meer op. Als ik laptop helemaal afsluit en weer opnieuw opstart lukt openen weer wel.
Nog weer Outlook afgesloten, verbinding verbroken: openen Outlook lukt niet.
Verbinding herstelt, dus weer wel verbonden met draadloos: opent ook niet Outlook.
Sluiten opnieuw opstarten: opent wel weer Outlook
????

Onder verzenden/ontvangen bedoel je denk ik Edmoor
Nee, dan lukt ook het verwijderen niet

Wat Edmoor zei, maar dan wel een keer helemaal opnieuw opstarten. Outlook was mogelijk al bezig het bestand te verzenden.

Je probleem met afsluiten is logisch. Outlook bestaat uit twee processen. De client (zichtbaar op je scherm) en het proces dat verzenden/ontvangen regelt (enveloppe icoontje onder in je taakbalk). Dit proces draait gewoon door na afsluiten Outlook en zal pas stoppen als het hele bestand is verzonden. Dat kan in jouw geval wel even duren. Probleem verdwijnt dadelijk dus ook weer vanzelf als de email is verwijderd.

HOE GROOT is je .PST bestand? Maximale groottes: Outlook2010: 50 GB, Outlook 2007/2003: 20 GB
Verder: Ik zou een scanpst uitvoeren op het .PST bestand (Outlook moet hierbij helemaal zijn afgesloten). Scan en repareer net zo vaak achter elkaar totdat er geen problemen meer gemeld worden. Informatie/instructies voor diverse versies Outlook hier , hier , hier en hier
Ik neem aan dat je géén Exchange server als mailserver gebruikt, dus alleen POP3/SMTP mail account(s).

Tijs.

Grootte van de mail is 380MB, dom dom
bevat korte filmpjes en veel foto's, is dus niet .PST bestand

Dank RogerS: ik ben gerust gesteld dat er niet meer aan de hand is.
Heb inmiddels Offline gezet, opnieuw opgestart en vervolgens geprobeerd te verwijderen. Op de betreffende mail R-muisknop gebruiken en verwijderen: lukt NIET.
In linkerkolom op POSTVAK_UIT R-muisknop gebruiken en map leegmaken: 'weet u zeker dat u naar Verwijderde items wilt doen?" Ja! Lukt ook NIET

En dnties Tijs: Ik heb geen beschadigd bestand, of heet dit wel 'beschadigd'? en scanpst... het is geen pst bestand... (bevat foto's en filmpjes, allemaal IMG_)

ik waardeer de hulp erg! Dank alvast, maar probleem is er nog....

Je vraag staat bij microsoft outlook en dus heb je een pst bestand.
Als je niet outlook hebt dan staat je vraag verkeerd.

Tijs.

euvel verholpen

Het euvel is verholpen, maar uiteindelijk niet zoals hier is voorgesteld.
Dat vond ik, heel eerlijk, super eng om te doen, omdat ik nooit zo 'diep' in en computer geweest ben (2 linkse handen wat dat betreft). Dus dat stelde ik erg lang uit.
Uiteindelijk was mijn neef op bezoek en hij heeft mail verwijderd.
In Outlook, derde tab-blad verzenden/ontvangen: staat bij verzend-/ontvangstgroepen... onderste mogelijkheid: verzenden/ontvangen uitschakelen.
computer uitgezet en opnieuw opgestart: naar te-grote-mail en hij verdween!
Dus uiteindelijk zoals de eerste persoon mij antwoordde.
Mij lukte het niet, toch niet de juiste knoppen gebruikt, maar het was wel de manier.
Hartelijk bedankt voor de reacties
Vriendelijke groet
Bini Hondema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan