te grote taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
120
zoals in de bijlage te zien is heb ik een grote "brede"taakbalk mijn vraag is : Hoe krijg ik deze de helft smaller. zo te zien denk ik dat het aan de datum ligt, maar hoe en waar zet ik dit uit als het daar aan ligt??
 
denk dat de bijlage te groot was, want ik zie hem niet. DUS zal ik in andere woorden proberen duidelijk te maken wat ik bedoel - de taakbalk is breed/ hoog bijna 2 centimeter. als ik met de cursor op het randje sta - krijg ik wel de kleine pijltjes te zien om een venster of balk groter/ kleiner te maken. alleen nu doet deze niets.
 
leeg stukje

Hoi,ga eens op een leeg stukje van de taakbalk staan
dan met je rechtermuisknop klikken
kijk nu of taakbalk vergrendelen is aangevinkt
vinkje weghalen dan moet je de taakbalk weer kunnen aanpassen
 
Haal eerst het vinkje weg bij Taakbalk vergrendelen. Met je cursor op de taakbalk staan, en vervolgens met rechtermuis 1 x klikken op deze taakbalk en haal het vinkje voor Taakbalk vergrendelen weg.
Ga vervolgens met je cursor naar de bovenkant van je taakbalk tot dat je een cursor ziet met twee pijltjes in de verticale richting. Duw dan vervolgens met je "ingedrukte linker muis" de taakbalk naar beneden op de gewenste plaats. Vergrendel hierna je taakbalk anders zijn de instellingen weg als je dit niet doet. Met je cursor op de taakbalk staan, en vervolgens met rechtermuis 1 x klikken op deze taakbalk en zet een vinkje voor Taakbalk vergrendelen. Dit moet lukken zo!
 
hallo, er staat GEEN vinkje bij vergrendelen. ik kan ook niet slepen met de cursor om de taakbalk kleiner te krijgen.
Bij de klok staat ook actief de datum/dag notering - zou dit het probleem kunnen veroorzaken? indien ja hoe haal ik dit weg??
 
Geplaatst door iptilburg
Bij de klok staat ook actief de datum/dag notering - zou dit het probleem kunnen veroorzaken? indien ja hoe haal ik dit weg??
Dit komt er vanzelf te staan als de taakbalk groter wordt.
Kan je niet apart instellen.
 
fijn te weten dat dit automatisch zichbaar word als de taakbalk groter word, maar hoe krijg ik nu die taakbalk weer normaal zo'n 5 millimeter hoog??
 
Geplaatst door iptilburg
fijn te weten dat dit automatisch zichbaar word als de taakbalk groter word, maar hoe krijg ik nu die taakbalk weer normaal zo'n 5 millimeter hoog??
Ik heb geen opties meer, dan l.slaats heeft neergezet.:(
 
Laatst bewerkt:
Ik had het zelfde probleem (al heeel lang). Poepvervelend werd ik ervan, dat narrige taakbalkje door mijn game etc. Kon het alleen 'verbergen' , maar dat was de oplossing ook niet. Zodoende weer aan het zoeken geslagen, en kwam ik op helpmij terecht. Ook hier wist blijkaar niemand hoe dit op te lossen. Welnu:

If the taskbar seems "stuck" between double-height, and no height, drag one of the dotted vertical sizing handles up to the row above it. Then drag the top edge of the taskbar down a notch.:thumb::)
Kun je vinden op:

http://www.coolnerds.com/XP/Taskbar/xpTaskbar.htm
 
vraag is van februari 2004.
die is dus al opgelost en zo wie zo te oud om nu omhoog te schoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan