te heeeet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoes

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
:(
ik heb hier een laptop easynote van packerd bell.
AMD Athlon (tm) XP-M
2800+
kloksnelheid 2,12 Ghz 480Mb

nu heb ik packerd bell vaak gemaild maar geen antwoord gekregen, ja dat ik hem weer op moet sturen ( wat ik al 2x heb gedaan) wat me nu geld gaat kosten (misschien onodig)

maar goed mijn ventilatie gaat volgens mij te hard, hij draait bijna continu en valt dan ook uit vanwege de hitte.
ik heb gelezen dat het met overklokken te maken heeft, in je bios enzo.
maar ik weet ook dat 'ik' als leek niet aan de bios hoef te gaan zitten knutselen.
is er geen update voor dit soort dingen? want de update van packerd bell is van jaar 2003.
beetje oude update :)

mvg

mijn ventilatie gaat volgens mij te hard, hij draait bijna continu en valt dan ook uit vanwege de hitte.

De fans in een pc draaien doorgaans altijd. Laptops vertrouwen ivm stroomverbruik ook veel op passieve koeling (met koelribben). Dat neemt echter niet weg dat met name oudere laptops behoorlijk warm kunnen worden, zeker aan de onderkant. Je zal de eerste niet zijn die zijn benen verbrand.... :p

Maar, wat valt er nou uit? De ventilator of je hele laptop? Zoals je het opschrijft begrijp ik dat de ventilator er gewoon mee stopt.

Overklokken kan inderdaad veel warmte genereren, maar dat doe je niet per ongeluk. Bovendien is het als "leek" zoals je zelf al zegt niet slim om daarin te gaan zitten prutsen. Overklokken is een methode om je pc op te voeren door diverse onderdelen een beetje te kietelen. Maar aangezien je daar geen verstand van hebt, zou ik me daar maar geen zorgen ove rmaken, daar zit het probleem echt niet.

Laatst bewerkt:
nee sorry maar de hele laptop valt uit.

en ik kan hem pas weer aan zetten als de laptop geheel afgekoeld is (behuizing)
:confused:

misschien dat er veel stof in zit, dat de warmte niet meer goed weg kan.

ik heb hem al opengemaakt maar weinig tot geen stof.
dat had ik al geprobeerd

te warm

bij laptop draait ventilator zo als veel..als er dan spelletjes op gedaan worden verminderd dat ook al niet.
ventilator laten bij inbouwen .
hoe hoog komt de temperatuur?

als ik een spel speel of download dan word hij extra heet.
hoe hoog de temp is weet ik niet . maar de laptop slaat wel uit.
en bijbouwen of een nieuwe erin stoppen..........weet niet of dat de oplossing is.

Te warm

Voor u gelezen.

Traditioneel hebben Atlhon processoren meer "last" van warmte-ontwikkeling dan Pentium processoren.

Ik heb hier zelf (2800+) ook last van gehad, maar het inbouwen van een extra ventilator heeft dit opgelost.

Op de volgende website kan je een klein programmaatje downloaden waarmee de temperatuur van verschillende onderdelen van je PC, zoals de processor en de harde schijf/schijven, in de gaten kunnen worden gehouden.
Voor de meer ervaren user is het ook mogelijk om allerlei instelingen aan te passen, maar pas hiermee op als je niet precies weet waar je mee bezig bent.

Het is in wat mij betreft handig om de informatie die het je verschaft.
In de taakbalk wordt standaard de temp van je processor weergegeven, en als deze te warm wordt (bij ± 60 C) verschijnt er een klein vlammetje naast, een teken dat er iets aan de koeling van je systeem dient te gebeuren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.almico.com/speedfan.php

is dat een dure grap?? of valt het wel mee om een ventilator erbij te bouwen?
ik ga dat maar proberen denk ik.

:confused:

Voor u gelezen.

Traditioneel hebben Atlhon processoren meer "last" van warmte-ontwikkeling dan Pentium processoren.

Ik heb hier zelf (2800+) ook last van gehad, maar het inbouwen van een extra ventilator heeft dit opgelost.

Op de volgende website kan je een klein programmaatje downloaden waarmee de temperatuur van verschillende onderdelen van je PC, zoals de processor en de harde schijf/schijven, in de gaten kunnen worden gehouden.
Voor de meer ervaren user is het ook mogelijk om allerlei instelingen aan te passen, maar pas hiermee op als je niet precies weet waar je mee bezig bent.

Het is in wat mij betreft handig om de informatie die het je verschaft.
In de taakbalk wordt standaard de temp van je processor weergegeven, en als deze te warm wordt (bij ± 60 C) verschijnt er een klein vlammetje naast, een teken dat er iets aan de koeling van je systeem dient te gebeuren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.almico.com/speedfan.php

Hoi !

Zoiets: http://nl.gizmodo.com/2006/01/19/ al geprobeerd ?

Verlaagd je temp. met minstens 10 graden en verlengt daardoor de levensduur van je laptop !

In verschillende versie's te verkrijgen bij alle goede PC-zaken.

Greetz,

Harry

:thumb: ik zat maar te denken wat bedoel je met koelribben.
maar ik begrijp nu wat het is.......:o
ik had alles schoongemaakt wat ik kon zien maar had de ventilator er niet uit gehaald.
nu heb ik dat wel gedaan en zag waarschijnlijk de koelribben en daar zat idd heel veel stof tussen. nu draait hij als een zonnetje, veel minder geluid van de ven en draait ook niet continu.
ik ben je dankbaar!!!!!:D
bedankt van alle reacties mijn vraag is opgelost (hoop dat het zo blijft)
:thumb:

Ook gekeken in en tussen de koelribben en ventilator?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan