Te hete videokaart!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo mensen ik zit met een probleempje

ik heb een wat ouwere pc hier staan
met een wat oudere videokaart
diamond viper v770 (als ik het goed heb)
maar die word heel erg heet
(zit geen ventilator op wel een klein coolblokje)

weet iemand hoe ik deze videokaart wat kan laten afkoelen?!
want met spelen gaat het ook niet zo best meer!

alvast bedankt! :thumb:

Dat de kaart warm wordt, is normaal. Je zou er een klein fannetje op kunnen zetten (als de kaart er aansluiting voor heeft).

Heb je dan last van een raar beeld tijdens spelletjes?

En kijk ook ff of het koelblok niet vol met stof zit.

geen raar beeld maar sinds een klein tijdje
gaat alles heel traag en sloom in het spel (gewoon niet speelbaar)

maar wat voor fannetje moet ik kopen gewoon zon simpele zwarte? die ook in je kast hangt (vaak, en dan wel een kleintje geen joekel)

Yep, een chipset-koelertje (40x40mm dacht ik) kan dienst doen.

Maar de vraag is of er wel een aansluiting voor is. Of (ben niet zo heel erg bekend in de hardware) is daar een andere intuitieve oplossing voor? De tijd waaruit die viper stamt is dusdanig ver weg dat het nog helemaal niet gebruikelijk was dat er ventilatoren op zaten. Koelblokken al wel maar vaak kleintjes zoals je al verteld.
En ook al zou de de koeler handmatig ergens weg kunnen moffelen, hoe zorg je voor voeding? Meestal komt dat toch van de videokaart zelf af, een connectortje.

Ben ik wel benieuwd naar en dit is ook tevens een waarschuwing. Ff checken voordat je dat koopt...

Geplaatst door pcfixer
Maar de vraag is of er wel een aansluiting voor is. Of (ben niet zo heel erg bekend in de hardware) is daar een andere intuitieve oplossing voor?.
bedenk iets creatiefs met een molex stekker. Kun je hem meteen op 7v laten lopen (om het geluidniveau acceptabel te houden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan