Te hoge temp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
P IV, 1.7 Ghz, niet overgeklokt.

Het spelletje "LEGO Creator Knights Kingdom" stond zojuist een halfuur aan voor mijn neefje. Ik keek, en het resultaat was een CPU temp. van 79*C.. Mijn mobo was 49*C..

Koeling draaide op 100%, lijkt me toch niet lekker of wel. Kamertemp. +/- 17-21*C.

Ik bel nog wel met de Compaq Helpdesk, zit garantie op. Dus als er iets mis is krijg ik het toch wel vergoed. Maar nog dingen waar ik op zou moeten letten?

Voel eens aan de heatsink. Voelt deze aan alsof de CPU 79° is? Zonee, kan dat twee zakenen betekenen:

1) Er is geen of erg weinig koelpasta gebruikt
2) Je tempsensors flippen

Zoja, zal je voor een betere airflow moeten zorgen.

Naja, ik heb zo'n geweldige garantie dat je de PC niet open mag maken ( :rolleyes: ).
Ik ga dus straks ook even heel goed in alle papieren snuffelen, want ik vind het nogal vreemd klinken. Die man in winkel zei het wel uitdrukkelijk.
Ik kan dus niet voelen. Ik denk persoonlijk niet dat ze niet goed meten want nu doe ik een tijdje niets, koeling ook aan rond de 45*C. Als de PC net aan staat heel stuk koeler.

En koelpasta weet ik dus ook niet.

is de kast verzegeld?

zo ja, door de winkel laten openmaken.
Zo nee, gewoon openmaken, kunnen ze toch niet achterhalen.

Als je de kast niet kan open maken kunnen we je echt moeilijk verder helpen.

dumpen bij je leverancier lijkt mij! je hebt immers betaald voor die garantie.. :-D

staat het ook in de documenten die je erbij kreeg, of is het alleen zo dat die man het heeft gezegd?

Als het niet in die documenten staat, dan heeft die man het ook nooit gezegd...
hypocrite.gif

Geplaatst door Steve
Als je de kast niet kan open maken kunnen we je echt moeilijk verder helpen.

Ja, maar mischien dat jullie idee hadden van een softwarematig iets. Maar ligt denk ik ook aan de HW.

Geplaatst door Zpidey
dumpen bij je leverancier lijkt mij! je hebt immers betaald voor die garantie.. :-D

Daarom, 2 jr. garantie. Hij is nu 1 jr. en 1 dag.

Geplaatst door mr. bravoman
staat het ook in de documenten die je erbij kreeg, of is het alleen zo dat die man het heeft gezegd?

Als het niet in die documenten staat, dan heeft die man het ook nooit gezegd...
hypocrite.gif

Daarom ;), eens ff goed zoeken.

Geplaatst door XP_PC
Koeling valt ook af en toe uit merk ik :confused:.

Heb je mazzel dat je een P4 hebt en geen AMD.. :)

Maar goed, even terug naar de leverancier denk ik aangezien je zelf je kast niet wil open maken.

Geplaatst door Steve

Hoezo?

Een P4 schakelt zichzelf toch terug naar een lagere kloksnelheid als deze te warm wordt? En als het te erg wordt schakelt hij zichzelf uit?

Een AMD daarintegen smelt gewoon. Weet niet precies hoe dit tegenwoordig is maar heb wel eens filmpjes gezien.. (Tomshardware geloof ik)

Noujaa, dat is zonder heatsink, dan zal ie wel doorbranden ja.. Maar met de heatsink erop kan een AMD lang overleven, het moederbord heeft iig meer dan genoeg tijd om het systeem uit te schakelen, wat niet het geval is als er niet eens een heatsink op de CPU zit.

(T)

... binnen kantooruren, van maandag tot en met... blablabla. Waarom kunnen ze nou geen 24-uurs-support leveren :confused:.

Morgen maar weer proberen.

Het gekke (nouja...) is dat als hij een blauw scherm geeft na die hoge temperaturen dat de foutmelding over drivers gaat :confused:.

Ik doe niets bijzonders, alleen wat programma's voor webdesign en mail enzo. En de koeling staat op 100%. Maar de temp. loopt rustig op tot 60*.

Nog steeds niemand aan de lijn gehad, morgen maar WEER proberen.

Wat is daar zo gek aan? De drivers gaan ook via geheugen en CPU hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan