Te hoge temperatuur, te veel koelpasta?

Status
Niet open voor verdere reacties.

racert

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor het eerst zelf een pc in elkaar gezet. Ik stuit echter tegen een probleem aan, de pc wil niet starten. De bios geeft aan dat de cpu te heet wordt, waarna ik dan naar de bios ga en zie dat de cpu op en rond de 65 graden zit en vervolgens begint te dalen.

Specs:
Cooler Master Haf 912 plus
Intel i7 2600k (stock cooler gebruikt)
Asus p8z68-v pro
8 gb Corsair Vengeance
Sapphire 6870 vapor x
ocz vertex 2
OCZ Voeding ModXStream Pro 700WATT

Nou is het dus de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, waardoor ik een fout heb gemaakt, op de stock cooler zat koelpasta, maar ik wist niet dat het koelpasta was, pas nadat ik nog meer koelpasta had toegevoegd realiseerde ik me dat het koelpasta was wat op de koeler zat. Nou is mijn vraag: komt de oververhitting door teveel koelpasta? Moet ik de koelpasta verwijderen en nieuwe plaatsen?

Hulp en advies is zeer welkom, alvast mijn dank!

Groeten

Laatst bewerkt:
Je hebt maar een beetje koelpasta nodig voor CPU.
Je hebt toch niet alle koelpasta er op gedaan of wel?

Zit de koeler er wel goed vast op?

Haha, nee niet alle koelpasta erop gedaan. klein beetje maar, maar toch gecombineerd met de koelpasta die er al op zat....is dat geen probleem? de cooler zit er goed op....

Dat zou geen probleem zijn.
Heb je ook extra fans in je kast gedaan? Boven in de kast bijv. zodat de warme lucht er uit kan?
Zelf heb ik de kast ook en heb ik op alle plekken waar het kan koelers er in gebouwt. Ik heb een i5-760 @ 4.2 Ghz(overklok dus) en die wordt maar 35 graden.

ja, er zit inderdaad ruimte voor fans aan de bovenkant. Voorlopig hou ik het zo...maar ben wel van plan nieuwe koeling te halen voor de processor. Maar voor nu zou de stock toch voldoende moeten zijn om op te starten? Ik ben er niet gerust op, ik ga later de koelpasta maar eens verwijderen en nieuwe aanbrengen.

Thanks voor de hulp

Koelpasta kun je het makkelijkste weghalen met een beetje alcohol op een papieren doekje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan