Te hoge temperatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quarry

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe zelfbouw-pc. Het gaat om een Coolermaster 690c kast met Intel Duo Core E6750 2.66 GHz, ASUS P5N32-E SLI moederbord en NVIDIA 8800 GT en 460W Zalman voeding. Ik heb een andere processor koeler erop gezet van Artic Cooling, de Freezer Pro.

Deze kast heeft 1 fan aan de voorkant, 1 aan de achterkant, en 1 in het linker zijpaneel. Nu maakte hij nogal wat lawaai, dus ik probeerde 1 voor 1 welke fan de boosdoener was. Het was die in het zijpaneel. Ik een nieuwe (120mm) fan kopen, de stilste die op die site te krijgen was (13 db). Nu maakt hij nog steeds zoveel herrie, ik denk dat het komt doordat het paneel niet helemaal recht (vlak) is.

Nu heb ik die fan uitgeschakeld, het probleem is alleen de temperatuur, ik weet hier niet zo veel vanaf.
Als ik die fan inschakel, wordt de temperatuur van mobo en cpu zo'n 34 graden, als ik hem uitschakel wordt het zo'n 43 graden, is dit te veel? Als het niet te veel is laat ik hem gewoon uitstaan natuurlijk.

Greetz

dat zijn mooie temperatueren
waarschijnlijk gaat het best zonder de fan in het zijpaneel.
Even in de gaten houden of de temperaturen niet te veel stijgen.
mvg leo

Ik heb nog eens gemeten en net was hij 49 graden, tot wanneer is het nog wel goed voor je pc..?

Greetz

graadje of 60 is aan de hoge kant
onder de 50 is prachtig

Hallo,
Jouw processor Kan tot 90 Graden aan maar aan te raden is wel tot de 60...
Dus jij hebt een mooie temparatuur...:D

Zitten je fans voor en achter wel goed gemonteerd?
Ik bedoel v.w.b. lucht in en lucht uit.

Ik kan me namenlijk niet voorstellen dat een uitgeschakelde fan in het zijpaneel direcy 10 graden temperatuurverschil oplevert,

Ik heb in mijn kast ook voor, opzij en achter een 12cm fan, maar wanneer ik de zijfan uitscahel, stijgt de temperatuur wel iets maar zeker geen 10 graden.

Op dit moment zijn mijn temps van mobo en cpu ca. 34 graden met een fors overklokte E4600 met ook een Arctic Freezer pro die maar 850 RPM maakt

Denk het wel ja, voor zuigt hij lucht aan, achter wordt het eruit geblazen, mijn processorkoeler staat ook volgens die stroom gemonteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan