te hooge temeratuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

num1wr82

Banned
Lid geworden
13 jun 2006
hallo allemaal,
ik ben hier net nieuw en ik zit te branden met een vraag over de temperatuur van mijn Cpu.
ik heb een AMD Athlon Xp 1800+ ( hij staat op 1533 Mhz) het probleem is nou dat de temperatuur bijna altijd 60 graden is terwijl ik vanmiddag net een nieuwe koeler er op heb gezet hij is volgens Asus Prob 73 graden en volgens motherboard monitor 59 graden.
in de kast zelf is het nu 33 graden daar kan het meschien ook door komen?????
ik weet neit of ik nu iets fouts doe ofso ik heb op aanraden van mijn oom een nieuwe koeler gekocht maar zoveel lijkt hij nu niet te helpen.
Type nieuwe koeler:CNPS5100-AICu
Model: CNPS 5000.

ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen want volgens mij is dit niet goed!

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ten eerste kun je beste even kijken in de bios voor de temps, Asus probe staat niet bekend voor zijn natuurgetrouwe weergave.

Tevens moet ik zeggen dat het een nogal achterhaalde koeler is, en indien er een thermal path is gebruikt, dit ook niet bevordelijk is voor de warmte overdracht tussen proc en koelblok, een pasta werkt meestal beter, b.v. Arctic silver.

Ook is de AMD Athlon met een Palomino core een aardige heethoofd, niet zo erg als de Thunderbirds, maar toch.

Ik heb dezelfde proc met een Spire Whisperrock lll, die nu niet warmer wordt dan/als 50 graden.

lol nu is het helemaal lekker nu start die helemaal niet meer op ik kan wel in de bios komen maar er is een system 32 file beschadigt of kapot:( :evil:
deze fout heb ik al eerder gehad (na zo'n blauw scherm):( maar de temp in de bios liep op 72 grade en iks tarte hem alleen maar op heb ik nou iets fout gedaan ofso ik snap er helemaal niets meer van!!!!!

Edit: mijn Pc doet het weer maar hij loopt steeds vast ik word hier echt gek van.
toen ik die nieuwe koeling erop zetten moest ik dat hele moeder bord loshalen en dit was mijn eerste keer zodat ik alles alleen een beetje kon uitproberen maar ik hoop echt zo erg dat ik niet kapot heb gemaakt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan