te laage download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ouwe62

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
hallo
ik ben gisteren aangesloten op het kpn glasvezelnet.
nu is het probleem dat de downloadsnelheid 100Mb moet zijn maar het maar 33Mb aangeeft bij speednet of andere speedtesten.
moet zeggen dat ik draadloos verbonden ben. is het mogenlijk toch sneller te worden.
is een usb ethernet stick van 300Mb geen optie.
ik hoor graag een oplossing.
alvast bedankt.:confused:

Die 100 megabit moet je niet verwarren met de megabytes per seconde die je ziet als je iets download.
Als je 100 megabit omrekent naar megabytes kom je op 100 Mbps = 12,5 megabytes / seconde aan maximale snelheid.

De download snelheid wordt ook beïnvloed door de server waar je van download.
Als deze niet aan jouw capaciteit kan voldoen wordt je bestand langzamer gedownload dan zou hoeven.

Het ligt er ook aan hoe ver je bij het verdeelstation af woont, hierdoor kan ook je download snelheid afnemen.
Tevens ligt het ook aan de kwaliteit bekabeling.

Zoals ik nu begrijp uit je tekst gebruik je Wireless om te verbinden met je router?
Dan kan het er inderdaad ook nog eens aan liggen wat je signaal sterkte is en wat de capaciteit is van je draadloze adapter.

Het zou óók nog eens zo kunnen zijn dat de schrijfsnelheid van je hardeschijf langzamer is dan je downloadsnelheid.
Dan zou je hardeschijf het downloaden van het bestand niet bij kunnen houden.

Let er ook op als je zo'n speedtest doet dat je geen programma's zoals µTorrent, Bittorrent etc. open hebt staan.

probeer het eens bedraad, draadloos is over het algemeen langzamer. als bedraad wel met de juiste snelheid werkt kan je kijken of het mogelijk is om je router in te stellen op dual band (of 5ghz).

het is een modem.
maar hoe kan ik zien wat de capaciteit is van de draadloze internetkaart.
volgens het abonement moet 100Mbps hebben of eigenlijk krijgen.
bedankt voor je snelle reactie.:thumb:

Ja, het mag van mij best een modem zijn, maar daar zit hoogst waarschijnlijk een router ingebouwd om meerdere computers te voorzien van (draadloos) internet ;)

Bijgaand het voorbeeld hoe je het op kan zoeken in Windows 7 en Windows 8 (misschien ook wel op Windows Vista):
wifivoorbeeld.png
Klik rechts op je wifi status icoon voor het menu wat je ziet in het eerste plaatje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan