Te lage internet snelheid...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleydeUndie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Code:
Alles-in-1 Plus

Dit pakket heeft snel internet voor het hele gezin. Je belt voordelig en krijgt gratis extra digitale zenders. Goedkoper dan de losse producten samen, terwijl je veel sneller internet.

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

* televisie in analoge én digitale kwaliteit
    * gratis bellen met andere klanten van Ziggo Telefonie
    * 5 gratis digitale verrassingszenders

GRATIS digitale ontvanger en installatie door monteur
€ 49,95 per maand
Zonder vast contract

dit is mijn abbonement.
Volgens hierboven moet ik een downloadsnelheid hebben van 8.000 kbit/s en upload van 1.500 kbit/s.

ik heb op speedtest.net en speedtest.nl gekeken, maar nu blijkt dat ik hier VER onder lig tot wel 75%!

speedtest.net

speedtest.nl
Code:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland	Klaar	Gegevens opgeslagen ? 340.8 KByte/sec
                (=2726 kbps)
	Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen	Klaar	Gegevens opgeslagen ? 59.1 KByte/sec
                (=473 kbps)
	Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.	Klaar	Gegevens opgeslagen ? 1097.0 Conn/min
	Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)	Ping niet mogelijk	Gegevens opgeslagen ? 0.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, en wat ik er aan zou kunnen doen?

bvd, wesley

Lees dit topic eens rustig door en doe vooral ook even de test en laat de uitslag weten.

Laatst bewerkt:
Als het 20 seconden blijft (of 19 of 21) dan:

Vuistregel (8000 - 20%) / 8 = ruwweg minimaal 800 Kb/sec. Dit zou min of meer je downloadsnelheid moeten zijn.

Grofweg 5100 Kb downloaden in 20 seconden, betekent zo'n 255 Kb per seconde.

Conclusie : idd. voor dít abbo té laag.

Dat bestandje van 5 mb kun je overigens in de prullenbak kieperen.

Laatst bewerkt:
Zie bericht boven jouw bericht, ik had de berekening inmiddels gemaakt en geplaatst.

Tja, lastig. Ik heb een "papieren" abbo van 20000, maar volgens de provider moet dit in mijn woonomgeving als 12000 gelezen worden.

Ik doe 5 seconden over diezelfde download.

Mijn berekening is derhalve:

Vuistregel (12000 - 20%) / 8 = ruwweg minimaal 1225 Kb/sec. Dit zou min of meer mijn downloadsnelheid moeten zijn.

Grofweg 5100 Kb downloaden in 5 seconden, betekent zo'n 1020 Kb per seconde.

Conclusie : redelijk netjes conform levering.

Ziggo zei je? Ik wens je veel sterkte met bellen.

Laatst bewerkt:
dankje, ik ga het proberen...en ja ziggo is niet altijd even klantvriendelijk of helpgraag

Succes. Vergeet niet dat ook ik simpel zo'n 16 procent lager zit dan ik zou mogen verwachten.
16% is best wel veel, je zal het volgende maand maar als salarisverhoging krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan