Te lage Resolutie Samsung SyncMaster P2350

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dk360

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
hallo, dit is mijn eerste keer op dit forum en heb me aangemeld omdat ik denk dat ik hier een antwoord op mijn vraag kan krijgen :thumb:

ik heb sinds gister een Samsung SyncMaster P2350 aangeschaft. zeer mooi scherm! toen ik het scherm gister gekocht heb was ik bij m'n vader en heb ik m daar natuurlijk meteen uitgeprobeerd! alles ging perfect en had een fantastisch mooi beeld. nu dat ik terug thuis ben en het scherm op mijn computer en xbox 360 heb aangesloten kan ik alleen maar goed beeld op mijn xbox krijgen, 1920x1080. maar op mijn computer krijg ik het maar maximaal tot 1600x1200 terwijl dit bij m'n vader gewoon probleemloos ook tot 1920x1080 ging. mijn xbox heb ik via een VGA erop aangesloten en mijn computer via een DVI kabel. Ik heb zelf niet het idee dat het aan de kabels ligt aangezien mijn vader het scherm ook via een DVI had aangesloten. ik weet dus niet waar het probleem ligt.
alvast bedankt ;)

Nvidia GeForce FX 5200. t is al een zeer oude computer!

Ben je helemaal bij qua Nvidia drivers? Een monitor heeft een native resolutie (zoals je zelf al hebt vastgesteld) dus de oorzaak moet 'm dan in de drivers zitten.

Laatst bewerkt:
volgens mijn computer zelf heb ik al de laatste updates voor deze driver, maar ik zal eens even rondkijken. als ik niks vind waar kan ik dan het beste zoeken voor zo'n driver?

Ik ga voor de tegenpartij : Klik (Het ís maandagochtend, ja ik weet 't..............)

Laatst bewerkt:
moet ik dan bij option 1 alle instellingen laten staan zoals ze nu staan? en wat voor driver moet ik dan kiezen, graphics of motherboard?

Graphics vanzelfsprekend! en nee, natuurlijk NIET de opties laten staan, je moet naar de drivers voor jouw kaart. (Ik vermoed zelfs dat je naar het archief mag / moet) Ik zoek wel even mee, wélke Windows versie heb je, en ook, de 32 of 64 bits?

Daarnaast: zijn de schroefjes van de stekker aan de pc zijde goed aangedraaid?

Laatst bewerkt:
Probleem is dat ik vanochtend zelf ook op die site terecht kwam maar mijn driver staat er niet tussen. ik draai op windows XP en hoogste 32 bits.
ja, mijn schroefjes zijn goed aangedraaid. moet ik ook eigenlijk wel want op mijn vorige scherm ging ook alles goed

Laatst bewerkt:
Hm, er zijn 3 versies van jouw kaart.
Kijk iets lager in beeld naar de tekst:
Beta and archived drivers
Klik daarop.

Vak 1 : laat Geforce staan
Vak 2 : kies Geforce 5 FX series
Vak 3 : kies de juiste kaart
Vak 4 : kies de juiste Windows.

'Search'

Als je alles goed hebt gedaan kom je uit op de 175 WHQL driver.

Veel plezier met de laatste drivers!

Laatst bewerkt:
maar moet ik dan gewoon de FX 5200 kiezen? dat is het enige wat mijn computer laat zien er staat niet nog iets van ''ultra'' achter. en wat ik moet ik kiezen bij Recommended/Beta: ?

Lees svp mijn bericht goed? WHQL !!! Dus NIET de beta.

Download desnoods eerst even de PC Wizzard : Klik en stel vast wélke kaart er precies inzit.

Daarnaast ben ik érg nieuwsgierig wélke versie je nú hebt draaien.

Vóórdat je de 175 installeert, ga naar apparaatbeheer, klik rechts op de videokaart en kijk onder eigenschappen / stuurprogramma wélke versie je nu heb draaien.

Og kies hier voor optie 2 dan gaat het helemaal vanzelf
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Mee eens, alleen werkt deze 'service' van Nvidia niet altijd op elk systeem, maar idd. proberen kan.

Laatst bewerkt:
Daarnaast ben ik érg nieuwsgierig wélke versie je nú hebt draaien.

Vóórdat je de 175 installeert, ga naar apparaatbeheer, klik rechts op de videokaart en kijk onder eigenschappen / stuurprogramma wélke versie je nu heb draaien.

Mee eens, alleen werkt deze 'service' van Nvidia niet altijd op elk systeem, maar idd. proberen kan.

Sorry, ik was al bezig voordat ik zag dat ik even naar mijn oude versie moest kijken. heb dus meteen de nieuwe geinstalleerd maar het heeft geen enkel effect. ik kan nog steeds maar tot 1600x1200?

is er een mogelijkheid dat ik toch nog kan zien welke driver ik hiervoor had? of moet ik dan de installatie van de nieuwe ongedaan maken?

*Edit: via optie 2 werkt hier ook maar daar geeft die nu ook aan dat ik de laatste versie heb

Laatst bewerkt:
Heb je ook de driver van Samsung voor je scherm geïnstalleerd?

Heb je ook de driver van Samsung voor je scherm geïnstalleerd?

zover ik weet wel, hoewel ik daar ook niet heel zeker over ben want dat ging ook niet erg soepel.. ik wist ook niet helemaal wat ik aan het doen was. er zit namelijk een schijfje bij, daarmee kun je verschillende dingen installeren waaronder drivers. maar ik kreeg meerdere opties en wist niet precies welke ik moest kiezen. bijv. zoiets als analog of digital :confused:..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan