te lang voor varchar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he,

ik heb een script geschreven voor een lokale vereniging dat zo werkt dat de leden vanop een soort admin pagina alle pagina's, hoofdingen, foto's, ... kunnen aanpassen.

alles werkt naar behoren alleen heb ik het probleem dat de teksten nooit langer kunnen zijn dan 255 tekens, wat vrij kort is voor een hele pagina.

nu gebruik ik in mijn database VARCHAR. mysql neemt dit niet aan als ik de lengte groter wil maken dan 255.

hoe zou ik dit kunnen oplossen.
ik heb heel veel informatie gevonden BLOB en TEXT maar er stond nergens bij vermeld wat het verschil is, wat de maximum lengte is en welke in mijn geval het voordeligste is.

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen

bedankt

dj technics

Beide zijn behoorlijk groot. TEXT gaat tot 65.000 tekens ofzo. Als dat niet genoeg is kun je em ook nog op MEDIUMTEXT (miljoenen tekens) of zelfs LONGTEXT (gigabytes aan data) gooien.

BLOB is voor binaire data, in dit geval niet wat je zoekt. Het verschil tussen TEXT en BLOB is dat je in een BLOB alles kunt gooien wat je wilt en in een TEXT voornamelijk tekst, maar je kunt in een BLOB dus ook niet zoeken, wat vaak niet echt praktisch is (als je bijv. gebruikers wil laten zoeken naar artikelen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan