Te mooi om waar te zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPUere

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik heb lang gezocht voor een goedkope pc met een zo goed mogelijke videokaart voor de nieuwste games en kwam deze tegen: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=34474

Toen ik deze voor nog geen 700 euro met HD 4850 zag was ik helemaal WAUW

Maar er zit vast een addertje onder het gras en waar ik mij het meest zorgen om maak is de processor. AMD Phenom X4 Quad-Core 9550 nou niet echt bepaald het nieuwste van het nieuwste...

Mijn vraag is nu: Zal dit veel effect hebben op het spelen/FPS van games? Kan ik bijvoorbeeld beter een Q9400 met HD4650 hebben of deze om een nieuwe game zo goed mogelijk te spelen?

bij de meeste games heb je niets extra's aan een quad omdat het spel nog steeds maar 2 cores gebruikt. Ik denk dus dat het niet zoveel uitmaakt. Je kan beter naar de snelheid kijken1 :cool:

ps. ik weet niet of deze info nog recent is..

Bedankt voor je antwoord,

Maar hoe bedoel je, ''ik weet niet of deze info nog recent is''?
En valt je verder misschien nog wat op aan de andere onderdelen?
En kan ik de snelheid niet op een of andere manier opkrikken?

P.S. Dus eigenlijk zou ik met deze pc bijv. Crysis wel op High quality kunnen spelen met goede FPS?

Laatst bewerkt:
en voor die 700 zal je dus ook niet het nieuwste van het nieuwste heben helaas.
bij die pctjes is het meeste onboard zorg dus dat je een lose video kaart er bij koop.

en voor die 700 zal je dus ook niet het nieuwste van het nieuwste heben helaas.
bij die pctjes is het meeste onboard zorg dus dat je een lose video kaart er bij koop.

Hoe kom je daar nou bij?? Er zit een prima HD4850 Pro in die pc!!!!!

wil toch even reageren hierop, ik snap dat je voor de geodkoopste gaat. heb dat zelf ook een paar jaar gedaan. maar t moet gezegt worden, t is dan maar voor even. die goedkope zooi gaat meestal na een dik jaar (na intensief gebruik) kapot. heb zelf toen 2 kapotte harde schijven gehad, kapotte videokaart, kapotte koeling en een kapotte dvd brander die ook nog eens het origineel van mn GTA San Andreas sloopte. dit alles in 6 mnd tijd, toen de pc 1 jr en 3 mnd oud was.

dus, achteraf gezien was dat duurkoop, die pc was toen trouwens ook 700 euro ofzo.

t is echt waar, vooral met electronica, dat goedkoop is duurkoop.
game nu enkel nog met wat duurdere hardware, en dat blijft gewoon doorgaan, maar, is wel duurder.

toch snap ik t wel, je wil nu gamen, en met zoveel power als mogelijk is!!
over quadcore, voor zover ik weet zijn er nog geen games die dat ondersteunen. dus t blijft dan 'hangen' op dual core, of, zoals in sommige games, omdat t dan geen quad ondersteund valt ie terug op 1 processor!! wat dan dus maakt dat je die game NIET kan spelen of op low settings, terwijl je 6 keer ofzo 'teveel' power hebt zeg maar.

game on en succes!!

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan