• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te reserveren bedrag uitrekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zie bestand. Een lening moet afgelost worden in 5402 dagen = vandaag maar morgen is dat 5401 dagen.
en zo gaat dat verder. Wie weet een formule om dat vast te leggen?
Bekijk bijlage Te reserveren.xlsx

Als het vandaag over 5402 dagen moet worden afgelost is dat op 23-4-2031. Klopt dit?
Met de volgende formule kan dan berekend worden hoeveel dagen er zitten tussen vandaag en die datum.
Code:
=DATUM(2031;4;23)-VANDAAG()
Wanneer de cel eigenschappen dan op getal staan komt hier voor vandaag het getal 5402 uit.

Of die datum klopt weet ik niet. Maar als jij zegt dat dat uitkomt op 5402 dan moet dat kloppen. Ik zal kijken of ik die formule kan verwerken. Die VANDAAG is die ergens op gebaseerd de datum van de systeemklok?

Laatst bewerkt:
Doet bij jouw Google of een anders zoekmachine het niet? Het lijkt mij evident dat functies als VANDAAG(), NU() alleen kunnen werken met de systeemklok. (niet echt een aanrader maar je kan dit geheel zelf uitzoeken door de datum en tijd van jouw PC aan te passen)

Deze heb ik gevonden.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan