te trage webserver, moet nodig een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrorange

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
onze webserver kan het verkeer niet meer aan.
soms duurt het te lang voordat de pagina is geladen.

de database is van ms acces en nu wil ik eigenlijk over op een sql server.

zou dat het probleem oplossen, of zijn er nog andere mogelijkheden, want ik weet het niet meer.

groeten

onze webserver kan het verkeer niet meer aan.
soms duurt het te lang voordat de pagina is geladen.

de database is van ms acces en nu wil ik eigenlijk over op een sql server.

zou dat het probleem oplossen, of zijn er nog andere mogelijkheden, want ik weet het niet meer.

groeten

Meer bandbreedte nemen of een ander webhosting, goedkoop is 75% traag -.-

nee dat is niet de oplossing.

onze server staat meteen op de backbone te draaien met een supersnelle verbinding.
desnelheiden zijn niet te vergelijken met wat een provider geeft.

Wat zijn de specificaties van je server?
Waarschijnlijk zal een upgrade van het geheugen een verbetering opleveren.

dell dual core met 3 gb werkgeheugen
een dedicated server

Een ms sql server zal je zeker een betere performance geven dan een access database, daar dit separaat afgehandeld wordt door de server zelf. Welke je ook wat caching mogelijkheden gaat geven (doet hij automatisch). Hou er wel rekening mee dat MS SQL server wel wat geheugen kan gaan gebruiken, je kunt hem het best dus wel even beperken in geheugen gebruik.

Daarnaast kan het goed kijken naar je database en vooral je queries soms ook wat performance winst gaan opleveren. Zeker bij het gebruik van indexen kan je performance-winst boeken ten op zichte van Access. Maar dan moeten je queries en indexen natuurlijk wel correct op elkaar afgestemd zijn.

Je kan bijvoorbeeld een index maken op id van een tabel, maar als je dan altijd zoekt op bijvoorbeeld een veld topicid, dan had je beter de index op topicid kunnen maken.

Dat geeft meteen een ander voordeel van MS SQL, met de managementtools daarvan kan je veel beter zien wat er allemaal speelt op je database, of wat er te tunen is. En als je later meerdere webservers in gaat zetten, dan kan je eenvoudig 1 database-server blijven gebruiken.

Succes :)

hoelang zou een professionele webmaker bezig zijn om een acces data base om te zetten naar een ms sql database.
in de acces database zitten 135 queries.

bedankt voor antwoord alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan