• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

te veel argumenten in if-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert123

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2018
Hey ,

Zie bijgevoegde excel: de bedoeling is dat ik in cel B7 de datum krijg die voor het laatste kruisje staat. De idee er achter is dat ik een productieschema wil opvolgen waarbij de datum van de eerstvolgende niet voltooide actie (eerstvolgende datum waarvoor geen "x" staat in de kolom [ok]) in de eerste kolom wordt weergegeven .
Ik heb dit opgelost door met een geneste if-functie te werken, en in het voorbeeld werkt dit perfect. Ik wil echter nog een paar kolommen toevoegen, maar ik kan geen extra if-argumenten toevoegen, want dit geeft een foutmelding. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Eventueel met een andere functie?

Alvast bedankt!
Grtz, Gert

Bijlagen

Probeer het eens met deze matrixformule

Code:
=INDIRECT(ADRES(7;MAX(ALS(E7:P7="x";KOLOM(E7:P7)))-1))

Een matrixformule moet je afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>

Hi VenA,

de formule doet het niet, ik krijg de melding #NAME? . Ik heb geprobeerd met CTRL+SHIFT+ENTER, maar dat maakt geen verschil.

Heb oorzaak al gevonden denk ik, mijn excel is een engelse ...;)
ik probeer zelf wel even te vertalen.

Doet het mega goed in het engels, keihard bedankt!

Grtz
Gert

Kan overigens ook met een gewone formule

Code:
=INDEX(E7:P7;;MAX(1;(COUNTIF(E7:P7;"x")*2)-1))

Thanks, ik probeer hem zsm uit.
Leuk, zo leer ik heel wat bij trouwens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan